|
Post by April on May 15, 2014 16:38:05 GMT 2
Hoitajahaku Syksy & Talvi 2014
Joku unohtaa tarhan portin auki ja ponit pukittelevat vapauteen innoissaan! Haluaisitko tulla kiireen vilkkaa auttamaan? Tai olla se joka muistaa ensi kerran sulkea portin... Eikö olisi rentouttavaa lähteä aamun purevassa pakkasessa kauniin valkealle metsätielle oman ihanan hoitsun kanssa...? Tai auttaa pikkuratsastajia varustamaan hevonen oikein, jotta he eivät tule kentälle satula ponin selässä väärinpäin. Tutustua neweläisiin niin ihmisiin kuin persoonallisiin eläimiinkin. Kukas sen tietää, jos juuri se oikea hoitsu voi löytyä tästä sekalaisesta sakista (;
➤ Ihan ensimmäiseksi kannattaa lukea Tämä_Sivu Newen sivuilta huolella läpi, sillä sieltä löytyy Newen perusajatus, millainen ratsastuskoulu tämä oikein on ja mitä toimintaa täällä oikeen menee. Tietenkin olet varmaan lukenut myös tallin esittelysivun, katsellut tallin pohjista, tarhausjärjestystä ja tutkiskellut hevosvalikoimaa...? Newessä hoitamisen olen tiivistänyt Tänne foorumin viestiin, josta löytyy myös Ideoita hoitamiseen, jos inspiraatio on vaikkapa hukassa (:
Vailla hoitajaa:
❂ Charodej "Jack" - Irlannincob, ruuna, 170cm - hoidettavana: Helppo - sopii hoitsuksi kenelle vaan, mutta tosiaan koska viettää eläkepäiviään ja selkävikainen on niin tinkerillä ei voi enää ratsastaa. Talutella ja juoksuttaa voi ja tehdä kaikkea muuta puuhaa mitä keksii (:
❂ Mindalya "Nala" - Risteytyshevonen, tamma, 151cm - hoidettavana: Haastava ja ratsuna: Keskitasoa - hoitajalla olisi hyvä olla vähän kokemusta pohjana, sillä Nala osaa olla toisinaan kovin hankala. >>> Nalalla on myöskin tällä hetkellä vieroittamaton varsa Mindi, joten hoitajan tulee pitää huolta myös varsasta yhtä lailla (:
❂ Mabeo Sugarshack K! "Suffeli" - Shetlanninponi, ori, 103cm - hoidettavana ja ratsuna: Keskitasoa - Jos tulevalla hoitajalla on yhtään kokemusta oreista, on siitä plussaa ja on sopivan pikkuinen myöskin shetun selkään.
❂ Skiptingur frá Jón "Kid" - Islanninhevonen, ruuna, 134cm - hoidettavana: Keskitasoa ja ratsuna: Haastava - Ehdottomastikkin tarvitaan hoitajalta pitkää pinnaa, huumorintajua ja rohkeutta ratsain, sillä Kidin kanssa ei ilman ponimaisia tempauksia varmasti jää :D
❂ Koivulan Timantti "Timi" - Suomenhevonen, ori, 157cm - Timi on Alexin yksityinen hevonen, joten hoitajan päättää Alex. Ori on kuitenkin nuori ja hakee varmastikkin kokenutta hoitajaa...
❂ Sweet Jessie "Jessi" - Shetlanninponi, tamma, 100cm - hoidettavana ja ratsuna: Keskitasoa - Kokonsa puolesta sopisi pienilekkin, mutta ponissa on kuitenkin haastetta ratsain ja osaa olla aika jäärä halutessaan.
❂ Lillie Kate "Lilja" - Irish Sport horse, tamma, 167cm - Lilja on Lauran yksityinen hevonen, joten hoitajan päättää Laura.
❂ Alegre's Bailando "Bea/Bella" - Holstein, tamma, 168cm - hoidettavana: Helppo ja ratsuna: Keskitasoa - Osaava ja isokoinen hevonen, jonka hölmöillyille saa nauraa ja hyppimään voi lähteä isojakin esteitä, sillä ponnua löytyy. Bean kanssa pärjää kyllä (:
➤ Hoitohevospyynnöstä tulee löytyä seuraavaa: ✔ Virtuaalihevostaustasi / muu virtuaalihistoria / (irl heppailutausta?)✔ Miksi juuri kyseinen hevonen/poni olisi hyvä hoidokki sinulle? ✔ Kuvaile hoitajahahmoasi. Luonnetta, ulkonäköä, taitoja vaikkapa... ✔ Millä tavalla aijot osallistua Newen toimintaan? Kiinnostaako tunneilla käynti, vaiko vain päiväkirjamerkintöjen kirjottaminen? vapaaehtoinen vika kohta: kunhan olen utelias :D ✔ Mistä löysit Newerraan? Sattumalta vaiko jotenkin muuten? Panosta hakemukseen ja tee siitä juuri sellainen kuin haluat. Lyhyt tai pitkä. Sekava tai vähemmän sekava, jos se mielestäsi edustaa sinua hyvin ja kertoo tarvittavat tiedot niin se on hyvä :D Kun olet päässyt hoitajaksi: ✔ Tee oma esittelysi (kaappi) TÄNNE✔ Sekä kirjoittaa eka hoitomerkintä 2 viikon kuluessa hausta tai hevonen menee automaattisesti uudelleen hakuun.♥:llä April
|
|
|
Post by April on Aug 19, 2014 15:31:34 GMT 2
poistelin kaikki vanhat viestit tästä topasta, kun teen tstä samasta uuden hoitajahaun syksylle... Olin vähän laiska niin en jaksanut tehä uutta : D
Piakkoin siis tulossa joitakin ponskeja hakuun (:
Edit // Juu eli tuossahan noita olisi kolme kappaletta näin alkuun (: Ehkä tulossa vielä joitain muitakin, jos hoitajista nyt ei ala kuulua mittään...
|
|
|
Post by Sonja on Aug 30, 2014 8:34:48 GMT 2
Oma esittely
Sonja on 10-vuotias reipas ja iloinen tyttö, joka rakastaa poneja ja ratsastusta koko sydämestään. Sonja on lyhyenpuoleinen, vain 155 senttinen. Tytöllä on pitkät punaiset hiukset. Silmät ovat siniset.
Sonja on ratsastanut vasta vuoden mutta osaa jo perusasiat. Sonja on kuitenkin hoitanut hevosia, joten kyllä hän hoitohevosen kanssa pärjäisi. Etenkin russponit ovat tytön mieleen. Ajoakin on testattu. Perheeseen Sonjalla kuuluu isä ja äiti, pikkuveli ja koira.
Hoitohevonen
Niin eli hoitohevoseksi haluaisin Hipin :) Hipin luonne on ihan kuin yhdellä IRL ponilla <3 Rakastuin Hippiin täysin ja hoitaisin sitä kaikella rakkaudella! Hipin kanssa tekisin varmasti monipuolisesti kaikenlaista.
Newerraan törmäsin kun googletin "piirretty virtuaalitalli". Talli vaikutti heti kiinnostavalta ja viihtyisältä :) Olen ennenkin hoitanut parilla virtuaalitallilla.
|
|
|
Post by Hanna on Aug 30, 2014 8:57:37 GMT 2
Hanna elikkä Hanzu pieni jeesuslapsi(joka inhoaa tuota viitausta) eli viettää synttäreitä 24.12 ja on nyt 12. Joten nyt on aloitettu yläaste jonne numerot täpärästi riittivät. Hannalla on vihreät simät ja vaalean ruskeat pitkähköt hiukset. Hanna rakastaa pieniä pörröisiä poneja kuten entistä hoidettavaansa Pikoa joka kuoli. Uusi hoitoponi on ollut pahimman ajan jälkeen mielessä. Niin muuten, Hanna on semmoiset 145 senttiä pitkä lyhyt.
Nyt asiaan se uusi hoitsu voisi olla vaikka Hippi lumoiuduin ponista täysin ja rakastin sitä jo ennen kun sen kuva saapaui. Tätä on tarkaan harkittu mutta olen nyt päätynyt siihen tulokseen että Hippi voisi olla se oikea. Luonteeltaan hieman kuin Piko. Sopivan rauhallinen ja kiltti surun murtamalle Hannalle joka on vihdoin saanut taas pirteytensä takaisin. Siksi juuri ihanuus Hippi.
Newessä olen jo tuttu kasvo ja näyttöä voi hakea Pikon päikystä, kirjoitus on vähäsen parantunut ja piiränkin mielestäni jo paremmin.
Vastausta odotellen, Hanna
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Aug 31, 2014 11:27:31 GMT 2
Olen siis Mira, 13-vuotias pilvilinnojen rakentaja ja taivaanrannanmaalari. Pippuriset ponit ovat enemmän mieleeni, mutta ei rauhallisissakaan poneissa mitään vikaa ole. Olen harrastanut ratsastusta jo ihan pikkutytöstä asti ja lisäksi harrastan laulamista, pianonsoittoa ja cheerleadingia. Olen myös harrastanut jalkapalloa, mutta en enää.
Hieman lisää ulkonäöstäni ja luonteestani. En ole mitään pissis tyyppiä, mutta silti naamassa on usein ainakin vähän meikkiä. Hiukseni ovat mustat ja aika tuuheat. Silmäni ovat ruskeat. Pukeudun usein huppareihin ja jalassa on yleensä lökärit tai ratsastushousut. Yritän kuitenkin pukeutua siististi ja trendikkäästi. Luonteeltani olen aika räväkkä, ja joskus voi olla huono päivä, mutta yleensä olen positiivinen ja iloinen tyyppi. Jotkut sanovat vähän ylitunteelliseksi...
Hoitsutoiveeni siis on tuo aivan ihana Käpy-poni. No miksi juuri Käpy? Ihastuin Käpyyn heti kuin näin sen Newerran sivuilla. Klikkasin sivun auki ja tuijotin ihanaa ponia monta minuuttia. Sitten luin luonteen ainakin sata kertaa läpi ja sitten olin varma että tuon ponin minä haluan hoitsuksi. Sitten olinkin jo täällä kirjoittamassa hakua... Rakkautta ensisilmäyksellä! <3 Käpyn kanssa ei varmasti tulisi tylsiä päiviä ja poni tuntuu inspaavan paljon!
Virtuaalihevostellut olen 9-vuotiaasta ja nyt olen yläasteella. Ensimmäinen hoitsuni oli shettis ja hoidin sitä noin vuoden, kunnes talli lopetti. Kirjoitustaitoni ovat kyllä kehittyneet, mutta ainahan voi parantaa. Tykkään myös piirtää, niin kuviakin saattaisi joskus tulla. Newessä osallistuisin varmaan kaikkeen mitä tallilla järjestetään!
Peukut pystyssä odotellen, Mira
|
|
|
Post by April on Aug 31, 2014 18:48:04 GMT 2
Juu eli toivotan heti tervetulleeksi Miran Käpsyn uudeksi hoitajaksi! Siinä onkin sulle pippurista ponia ihan riittämiin, että onnea vaan teille :D Mutta vaikutat kuitenkin ihan sopivan pieneksi vaikkapa Käpyn selkäänkin, kun se on aika siro herra ja kokemustakin sinulla on varmasti ihan tarpeeksi (: Teet vaan sitten oman esittelyn (kaapin) tonne siihen tarkotettuun topaan ja kirjottelet ekan tarinaan kahen viikon sisään niin kaikki on ok (:
Hipille olikin sitten kaksi hakijaa... Kummatkin sopisitte, Hanna ja Sonja ponille puunaajaksi, mutta koska Hannalla ei Pikon jälkeen ole sitä omaa hoitsua löytynyt ja täällä olet siltikin jaksanut pyöriä jopa ilman hoitsua ja tekemistä niin... Toteankin, että sait Hanna Hipistä itsellesi juuri uuden ja (toivottavasti) ihanan hoitsun (: Muista kirjotella eka tarina kahen viikon sisään sitten.
Sonjalle vielä, että kannattaa pitää tätä hakua silmällä uusien ponskien varalta, sillä niitä on tod. näk. tulossa pian hakuun (;
|
|
|
Post by Hanna on Sept 1, 2014 14:46:17 GMT 2
Hipillä ei ole päikkyä, teetkö sinä vai minä?
|
|
|
Post by April on Sept 2, 2014 10:06:03 GMT 2
Juu ei taida ollaa niin, mä voin tehä nytten (:
|
|
|
Post by Ansku on Sept 2, 2014 18:25:41 GMT 2
Kuka on Ansku? Ansku on 14-vuotias tyttönen, joka rakastaa hevosia yli kaiken. Ansku on ratsastanut 7-vuotiaasta, ja tykkää eniten esteratsastuksesta. Hän onkin kisannut jopa 110cm esteillä. Ansku on luonteeltaan rauhallinen ja kiltti, mutta tempperamenttisuuttakin löytyy tarpeen tullen. Ansku auttaa mielellään pienempiä tallilaisia hevosten kanssa. Anskulla ei ole ennen ollut hoitohevosta, mutta se tuskin haittaa. Tytöllä on pitkät vaaleat hiukset, jotka ovat usein korkealla ponnarilla. Silmät ovat vähän harmahtavat ja pituutta on n. 170 senttimetriä.
Kenet haluan hoitsuksi? Hoitsuksi haluaisin tuon ihanan holsteintamma Bean. Bea vaikutti minulle juuri sopivalta, ja tykkään rauhallisemmista hevosista, niin Bea olisi täydellinen hoitsu. Beassa on myös huumorintajua eikä siis tylsää päivää varmasti tulisi (: Uskon viihtyväni Bean hoitajana, koska luonne on inspiroiva ja aikaa riittäisi. Bean kanssa harrastettaisiin rennosti, mutta välillä voitaisiin käväistä kisoissa. En oikein osaa sanoa mikä Beassa viehätti, tamma vaan tuntui heti ensisilmäyksellä täydellisestä hoitohevoselta! Kokokin on juuri sopiva.
Miksi juuri Newerra? Rakastuin tähän talliin, koska tämä vaikutti heti aktiiviselta ja viihdyttävältä paikalta. Täällä vaikuttaa olevan iloiset ja aktiiviset hoitajat, joita voisi käyttää tarinoissaan (: Tallihenki on kohdallaan ja Newen piirrokset ovat aivan upeita! Toimintaakin on juuri sopivasti. Osallistuisin varmasti kaikkiin kissanristiäisiin, ja olisin varmasti tapahtumien vakionaaama (:
Eiköhän tämä ollut tässä. Parilla tallilla on tullut ennen hoidettua, mutta Newe on ehdottomasti paras näkemäni talli! Yrittäisin ainakin kerran viikossa ehtiä kirjoittamaan hoitotarinan (:
Odottavin terveisin, Ansku
|
|
|
Post by April on Sept 3, 2014 10:16:07 GMT 2
Juu omaankin silmään heti osui, että "Hei tossa on just sopivan pitkä tyttönen Bean selkään!" Hassua :D Ja en usko, että siitä mitään haittaa on Anskulle, että ei hoitsua ole ollutkaan ennen, kyllä Bean kanssa varmasti oppii (: Mukavaa kanssa jos olet kiinnostunut osallistumaan kaiken maailman kissanristiäisiin, se on aina plussaa :D Ei mittään muuta kun, Tervetuloo vaan Newen porukkaan ja hoitajaksi meidän Bellalle! Muistat vaan tehä itelles esittelyn (kaapin) ja kirjottaa ekan hoitomerkinnän kahen viikon sisään.
Ja kiitos kehuista newee kohtaan (: Onhan tää ihan kivan persoonallinen "tekele", vaikka ite sanonkin : D
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Sept 3, 2014 17:07:00 GMT 2
Kiitos <3 Rekisteröidyin ja menen nyt tekemään kaappia (: Ensimmäisen tarinan pitäisi tulla pian, ehkä jopa tänään, jos ehdin kirjoitella (:
|
|
|
Post by April on Sept 24, 2014 12:12:00 GMT 2
Joo eli laitoin poneja taas hakuun. Ja syyt tulee jokaisen kohdalla tässä, jos ihmettelette:
- Nalalle etsitään uutta hoitajaa, sillä Lyydia ilmoitti lopettavansa. - Ada tulee uudelleen hakuun, sillä en ole saanut hoitajaa kiinni. Sekä viimeisin HM kirjoitettu kesäkuussa. - Käpylle hakeneelta hoitajalta (mira) ei ole kuulunut ekaa hoitotarinaa yli kahden viikon sisään, joten Käpy menee uudelleen hakuun. - Kid menee hakuun, sillä en ole saanut hoitajaa kiinni ja viimeisin merkintä on kirjoitettu toukokuussa. - Jack menee hakuun, koska en ole saanut hoitajaa kiinni, sekä viimeisin hoitomerkintä on kesäkuulta. - Suffeli menee hakuun, koska en ole saanut hoitajaa kiinni ja vika merkintä on kesäkuulta.
Näin. Eikun hakemaan vaan näille ponskeille mitä tänne tällä kertaa tupsahti (:
|
|
|
Post by Ilona on Sept 24, 2014 12:42:54 GMT 2
Heips!
Kuka ihmeen Ilona??
Olen 147cm tyttö ja minulla on vaalea, liukuvärjätty tukka. (ylhäältä tumma alhaalta vaalea) Olen huumorintajuinen ja ystävystyn helposti kaikkien kanssa.Kokemusta minulla on kuusi ihanaa ja opettavaista vuotta hevosten parissa. Autan mielelläni kaikkija ha olen reipas. Noh, tietystikkin , rakastan hevosia!
Hoitohevos toiveeni:
Pitkän mietinnän jälkeen päädyin Kidiin. Ensinäkemällä näkemällä se vei minulta jalat alta mutta valinta pitkittyi sen takia että järki sanoi: "Älä ota, löydät paremman" Muttasydän sanoi: "Tämä on se oikea" Kid on juuri sopivan haastava sekä persoonallinen issikka joka selkeästi sopisi minulle.
Olisin aktiivinen ja innokas hoitaja, toivottavasti pääsen!
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Sept 26, 2014 4:21:35 GMT 2
Kuka Vellu on?
Vellu on 15 vuotias poika, joka haluaa ratsastaa haastavilla, mutta kivoilla hevosilla. Vellulla on pituutta n. 160 cm. Poika ei perusta pikku jutuista, ja on kaikille kiva ja kiltti, vaikka toisin voisi luulla. Vellu tahtoo aina kokeilla jotain uhkarohkeaa, ja hän toivoo, että saisi tallilta uusia kavereita. Poika on ratsastanut koko ikänsä. Hän jäi "orvoksi" 11 vuotiaana , kun Vellun vanhemmat kuoli tulipalossa ja siitä asti hän on asustellut vanhempiensa asuntoautossa yksin.
Entäs sitten hoitsu?
Vellu tahtoisi hoitsuksi Mindalyan. Se on haastava ja Vellulla on kokemusta varsoistakin :) Nala olisi juuri sopiva Vellulle, koska hän on etsinyt jo pitkään sopivan kokoista ja ihanaa ratsua, ja nyt sellaine on löytynyt. Huolehtisin Nalasta ja sen tulevasta varsasta tosi hyvin.
Kirjoittelisin päikkyyn niin usein kun mahdollista, mutta kerran viikossa ilmestyisi vrmaan jotain tekstiä.
Toivon että pääsisin Nalan hoitajaksi :)
|
|
|
Post by April on Sept 26, 2014 15:45:21 GMT 2
Joo anteeks täs ihan alkuun ilonalle kun en päässy vastaamaan kun vasta nytte... irl menoo ja meininkii ollu vähä liikaakin : D
Ja siis tervetuloo vaan hoitajiks molemmat ilona ja vellu! Kirjottelette vaan ekan hoitotarinan kahen viikon sisää ja teette kaapit nii kaikki ok :)
Ja tosiaa Nalan kaa voi sit ottaa ihan rauhassa kun se on tiine, mut siis varmaa sen ymmärsitki jo :)
|
|