Post by Dulle on Dec 31, 2014 23:03:30 GMT 2
Kuka ihmeen Dulle hakee hoitajaksi?
No olen Dulle, 13-vuotias tyttö, joka haluaisi hakea hevosenhoitajaksi tälle tallille. Minä harrastan ratsastusta, oikeastaan hevostelua, muuhun ei oikein jää aikaa. Vapaa-aikana minä roikun tallilla aamusta iltaan, koulunkin jälkeen tulen heti tallille, minun elämässäni ei melkeinpä ole muuta kuin hevoset! Olen aktiivinen hevostelija, jolle itse ratsastus ei ole kaikki kaikessa, vaan enemmänkin hoitaminen on juttuni, mutten väitä etten tykkäisi myös ratsastaa. Olen melko kokenut ratsastaja, pärjään hieman vaativammallekin hevoselle, mutten ole kuitenkaan mitään "grand prix-tasoa". Olen enemmänkin semmoinen maastoileva tyyppi kuin kentälläpyörijä, mutta vauhdikkaat esteet ja helpot koulutehtävät ovat kanssa ihan mukavia ratsastusleikeistä puhumattakaan. Tutustun nopeasti ja saan kavereita, yksin en siis joudu kovinkaan olemaan. Luonteeltani olen sellainen jolta palaa usein helposti pinna, mutta osaan ottaa ihan rauhassakin. Olen ikäisekseni aika todella lyhyt ja kevyt, 147cm ja 36kg. Olisin siis shettiskoossa, jos vain olisi tilaisuus saada shetukka hoitsuksi. Koulua osaan sellaiset He B-asiat ja esteitä olen hyppinyt n. 60cm, eli todella korkeita XD. Olen ulkonäöltäni hieman oudohko, luonnostaan oranssit hiukset kun omaan. Tallilla minulla on yleensä huppari ja jotkut mukavat housut, kesällä t-paita ja talvella jonkin sortin toppatakki, ulkonäkööni en kiinnitä huomiota juurikaan...
Minkä hevosen arvoisa Dulle sitten haluaisi? Miksi?
No tämä oli erittäin, erittäin vaikea kysymys, sillä vanhaherra Jack, olisi todella kiinnostanut, mutta toisaalta myös Bea veti puoleensa kuin magneetti. Lopulta päätin valita Bean, sillä haluaisin kuitenkin ratsastaa, ja Jack-herralla se ei oikein onnistuisi, joten Bean siis haluaisin. Bea ehkä sopisi minulle, sillä en halua kuitenkaan mitään aloittelijan automaattia, vaan hevosessa pitää olla hieman sitä omaa luonnetta, sillä eihän sellaisella hevosella ole mukava ratsastaa joka menee helposti sinne minne haluat ja joka tottelee heti ensimmäisestä käskystä? Toisaalta myöskin en haluaisi aivan pidättelemätöntä hevosta ratsukseni, joten valitsin Bean, mukavan, ihanan Bean. Ja kävi myös mielessäni, "entä jos Jack ei saakaan ikinä hoitajaa, jos kukaan ei pidä siitä kun se on niin vanha". Tällaiset mielikuvat karistin heti pois, sillä tottakai joku Jackista pitäisi! Valintani tehneenä totean, Bea on juuri minulle luotu, minun hoitohevoseni.
Mitäs se sama Dulle sitten osaa IRL ja URL?
No ihan kuuleppa vaikka mitä! IRL puolella olen harrastanut heppailua n. 2½ vuotta, osaan laukata, hypätä ja näin edespäin. Olen ratsastanut erikokoisilla hevosilla, shettiksestä suokkiin ja on tultu myös issikoilla ja risteytyksillä mentyä. Hoitaessa olen mielestäni parempi kuin ratsastessa, en kyllä siinäkään mitenkään erityisen hyvä. Olen niin mahtavan taitava hoitaja etten osaa edes hyvin pinteleitä kääriä, vaan ne tippuivat kesken tunnin ja menivät jotenkin poikki... Mutta eipäs muistella niitä . URL-hevosia olen harrastanut yli vuoden , melkein kaksi vuotta varmaan tarkkaa aikaa en muista. Siihen on ehtinyt sekoittua n. 20 eri hoitsua varmaankin ja myös oma tallikin. Olen myös ollut jossain tallissa työntekijänä ja pidellyt valmennuksia omalla tallilla, kaikesta on kokemusta!
Mites se Newerra löyty?
Tässä vaiheessa kiitän Omppua! Omppu kertoi alkaneensa hoitaa jollain Newerra-nimisellä tallilla, ja kävinkin kurkkimassa heti sivuja. Silloin oma-aikani ei oikein riittänyt, hoidin silloin nimittäin neljällä tallilla. Niistä kuitenkin kaksi lopetti, ja toisella en vain halua käydä, joten aikaa oli yhtäkkiä liiaksikin. Löysin Newerran "uudestaan" ja päätin hakea hoitajaksi... Ja tässä nyt ollaan, odotellaan vain että koskas se hyväksytään/ei hyväksytä, tämä pyyntö siis
Aikooko Dulle osallistua tallin toimintaan?
No ainakin niitä hoitsutarinoita olisi tulossa, ja kyllä olisi kiva myös tunneista rustailla hieman kertomuksia. Myös leireille olisin aika innokas osallistumaan, muuhunkin toimintaan osallistuisin varmasti! Eli vastaus on: KYLLÄ, kyllä minä osallistun! Taisiis jos niitä tunteja sun muita vaan järjestetään!
Hyväksyntää odotellen, Dulle