|
Post by April on Apr 6, 2015 17:56:14 GMT 2
Hoitajahaku 2015
➤ Ihan ensimmäiseksi kannattaa lukea Toiminnasta Newen sivuilta huolella läpi, sillä sieltä löytyy Newen perusajatus, millainen paikka tämä oikein on ja mitä täällä tapahtuu. Tietenkin olet varmaan lukenut myös tallin esittelysivun, katsellut tallin pohjista, tarhausjärjestystä ja tutkiskellut hevosvalikoimaa...? Newessä hoitamisen olen tiivistänyt Tänne. Jos et oikestaan tiedä mistä sitten muka voisit kirjoittaa niin isnpistä voi ehkä löytää täältä: Ideoita tarinointiin.
Helpot ja keskitasoiset hoitoponit:
♥ Cherry In My Mind "Mindi"
- Diivamainen, vähän erikoisempi tamma.
♥ Pina Colada Ion "Piitu" - Kiltti, mukava ja aivan mahtavan luonteen omaava neiti.
♥ Richards Drong "Dongo" - Laiska ja leppeä vanha vuonis, joka arvostaa herkkuja.
♥ Ferdie v.d. Zanneshof "Fantsu" - Nuori söpö shetu ori, joka vasta opettelee tuntiponin tavoille.
♥ Silver Bullet "Sintti" - Nuori ja hieman sählä sekä energinen Sintti etsii hieman taitavampaa hoitajaa, mutta ei poni mikään mahdoton ole, kun siihen tutustuu.
Vaikeammat riiviöt:
♥ Treun Balach Ion "Rommi"
- Ei kovinkaan monen suosikkiponi, joka koettelee usein hermoja ja taitaa pukittelun jalon taidon liiankin hyvin.
♥ Maelgwyn Ion "Mäkkäri" - Näyttävä ja orimainen welsh D, joka hyppää kuin unelma, mutta ei ole ihan aloittelijoiden poni.
Yksityiset hevoset, jotka hakevat hoitajia:
Tänne voi tulla huutelemaan yksäriomistajat, jos haluaa hevoselleen etsittävän hoitajaa! Poistin tästä nyt kaikki niin uudestaan vaan siis, kaikkien kohdalta :D
➤ Hoitohevospyynnöstä tulee löytyä seuraavaa: ✔ Virtuaalihevostaustasi / muu virtuaalihistoria / (irl heppailutausta?)✔ Miksi juuri kyseinen poni olisi hyvä hoidokki sinulle? ✔ Kuvaile hoitajahahmoasi. Luonnetta, ulkonäköä, taitoja vaikkapa... ✔ Millä tavalla aijot osallistua Newen toimintaan? Kiinnostaako tunneilla käynti, vaiko vain päiväkirjamerkintöjen kirjottaminen? ✔ Mistä löysit Newerraan? Sattumalta vaiko jotenkin muuten? Panosta hakemukseen ja tee siitä juuri sellainen kuin haluat. Lyhyt tai pitkä. Sekava tai vähemmän sekava, jos se mielestäsi edustaa sinua hyvin ja kertoo tarvittavat tiedot niin se on hyvä :D Muista myös, että sinun tulee kirjoittaa ensimmäinen hoitomerkintä hoitsusi päiväkirjaan 2 viikon sisään hoitajaksi hyväksymisestä. Muuten hoitsusi menee automaattisesti uudelleen hakuun.
~ April
|
|
|
Post by April on Aug 19, 2015 12:28:25 GMT 2
Nonni! Nyt voi tehdä hakemuksia, kun ponitkin on listattu (:
|
|
|
Post by Saana on Aug 19, 2015 17:08:59 GMT 2
Fantsu- herra olisi tällä kertaa kiinnostuksen kohde. Muthan täällä newessä tunnetaan porkkanapäisenä, sosiaalisena säheltäjänä, joka on hevostellut jo vuosia. Ikävuosia on kertynyt 18, ja Saana on näppärä kouluttamaan ponskeja, ja rakastaa temppujen opettamista hevosille. Pituutta ei ole mitenkään kamalasti, ja tyttö on melko hoikka ja lempiruokahan löytyy siltikin karkkihyllyltä ja Kin Burgerista.
Täältä Vaion ruudun takaa löytyy kohta luokion penkille istahtava, aprillipäivänä syntynyt tytsy, jolla on virt.heppailutaustaa viitisen vuotta ja muutoin melkein kokonaiset 15 vuotta, mitä ikääkin on.
Fantsun hoitajaksi olisi hirmu mukava päästä, poni hurmaa asenteellaan ja ulkonäössäkään ei juuri moittimista ole! Osaisin auttaa Fantsun koulutuksessa, ja toki pikkupollet ovat aina parhaita ;) Fantsun nähtyäni olin heti sillain "Jesjes ton hoitajaksi haluun ja heti!". Siinä siis ne perussyyt joiden vuoksi juuri Fantsu on se, jolle toki haluan!
Mindiäkin mietin hetken tottakai, mutta koska ainoa kokemukseni siitä oli epäonnistunut tunti, jonka jälkeen niskat olivat aikas kipeät, päätin jättää hakemukseen vain Fantsun.
|
|
|
Post by Heli on Aug 21, 2015 16:08:44 GMT 2
Moi! Täällä 16-vuotias tyttö, pienellä virtuaalitalli taustalla. Siis olen joskus joillain talleilla ollut hoitajana/yksärin omistajana yms. ja ajattelin että noh, jos jälleen palaisi tähän virtuaalitallien maailmaan! Oikeassa elämässä olen jokusen vuotta nuorempi ja olen harrastanut ratsastusta sellaiset 5 ja puoli? vuotta. Heppakärpänen minuunkin näköjään on pistänyt! Hoitsutoiveeni on siis Piitu. Ihastuin jotenkin siihen, ja vaikka minulla ratsastuskokemusta ennestään onkin ja Piitu tuon kuvauksen perusteella vaikutti todella lunkilta, päätin silti hakea sen hoitajaksi. Unelmoin turvallisesta nelijalkaisesta ja sellaiselta Piitu vaikuttaa. Olen melko sosiaalinen tapaus, ja tutustun helposti uusiin persooniin. Rakastan tallilla oloa, ja juuri siksi luulen, että minut saattaa löytää milloin mistäkin, heppaa halailemasta tai satulahuoneesta Hevoshullu-lehden kera.
Olen jonkun verran minun ikäisiäni lyhyempi, vain sen 155cm, ja minulla on suorat, tummanruskeat, n. keskelle selkää asti ulottuvat hiukset. Kasvoissani omistan poskipäiden ja nenänpään koristeiksi pisamat, sekä semmoiset perus hieman vihertävät silmät. Tunneilla käynnistä en ole vielä varma. Toivon ainakin pääseväni tallillesi hoitajaksi, mutta tunneilla käymisestä en vielä tiedä. Rakastan kirjoittamista tietokoneella, ja toivonkin että sellaisen pian saan sillä tämä tekstikin lähtee kännykällä. Uskoisin että hoitopäiväkirjaa tulen rakastamaan kirjoittaa. Aktiivisuudesta Newessä en vielä tiedä. Koulu ja sun muu vie paljon aikaa, ja koneella istuminenkaan tuntitolkulla ei ole hyväksi. Mahdollisimman usein tietysti täällä yritän käydä pyörimässä, mutta aivan 24/7 ei onnistu, enkä usko että sellaista vaaditaankaan. :D
Tämän niin mukavalta vaikuttavan tallin löysin, kun ihan hakusanaksi laitoin "virtuaalitalli" löysin jonkun toisen tallin, ja sivun alaosassa löytyi toisia virtuaalitalleja, sieltä bongasin tämän. Olisin tosi iloinen, jos pääsisin osaksi tallianne! Toivon että osaan oman kaappini tehdä, mutta katsotaan sitä sitten kun olen vastauksen saanut. Kiitos! :)
|
|
|
Post by Heli on Aug 22, 2015 7:01:15 GMT 2
Ja jos Piitu ei käy, mielessä kävi myös Mindi. Vaikutti myös ihan kivalta. Saat itse päättää hakuni perusteella. (huomasin että Piitulla on jo hoitaja, mutta en ollut aivan varma voiko olla 2hoitajaa/hevonen, joten annoin toisenkin vaihtoehdon).
|
|
|
Post by April on Aug 22, 2015 9:44:07 GMT 2
Heli // Olisihan se kiva saada Mindillekin hoitaja, mutta luulen, että olisit sopivampi ehkä Piitulle (: Tai tekstisi perusteella luulen, että pidät Piitusta enemmän ja onhan se ihan mahtava, nätti tammaneiti. Piitun edellinen hoitaja Aada ei ole ilmotellut jatkavansa, joten voit aloittaa Piitun hoitajana kyllä. Teet vaan tuonne itsellesi kaapin (esittelyn) ja kirjottelet ekan hoitotarinan piakkoin (:
Saana // Juuu... mun puolesta voisit Fantsun hoitajaksi alkaa, koska olet kuitenkin ihan kokenut ja sinut tunnenkin jo täältä entuudestaan. Tulette varmaan pikku herran kanssa hyvin toimeen. Laittelen tuonne Fantsun päikkyyn vielä tuosta sen koulutuksesta ja jotain ohjeita yms. Muista kirjotella eka tarina sit hyvissä ajoin myös! (:
Eli kummallekin teille vielä, että eka hoitotarina pitää olla valmiina viimestään: 5. syyskuuta lauantaina. Muuten menee ponit uudestaan hakuun.
|
|
Kia
uusi kasvo
|
Post by Kia on Aug 28, 2015 20:16:49 GMT 2
Moi! Täällä on Rommia tavoitteleva 10-vuotias tyttö, joka on iästään huolimatta kokenut ja napakka hevostelija.
Kia? Eli Kia Vuokko Hannele Talvitie on sisukas ja napakka tyttö, joka kinusi itsensä hevostelemaan äidin allergiasta huolimatta. Hyvin kasvatettu, ihan perustyyppi. Brunette, vähän rotevahko ja 153cm pitkä nelosluokan aloittanut tyttö. Kialle vanhemmat ostivat heti tietämättömyyttään vaikean ja äksyn ponin, jolta Kia haravoi kokemusta.
Rommia minä siis tavoittelen. Olen järkevä sisupussi, joten napakkuutta vaativa pukittelija sopisi arkeeni. Rommista olisi helppo kirjoittaa, ja Kia pitäisi ponista hyvää huolta. Tasapaino loistavassa kunnossa, eli selkään vaan!
-Kia
|
|
|
Post by April on Aug 29, 2015 15:31:01 GMT 2
Juu voit alottaa Rommin kanssa toki Kia! Muista näyttää sille heti kaapin paikka, jos se temppuilee : D Tee kaappi itsellesi (sopipas muuten hyvin tohon äsköseen kommentiin :DDDD) ja muista kirjotella eka tarina sitten mmm... viimeistään 12.9. (:
|
|
|
Post by Dulle on Aug 30, 2015 10:43:02 GMT 2
Tällä kertaa myöhässä... Fantsu siis meni jo, olisin halunnut hoitaa sitä. Shettiksillä on aina ollut erityinen paikka sydämessäni, kuten kaikilla poneilla. Päätin nyt pyytää Dongoa hoitsuksi, koska se vaikutti mukavalta. Dongo sopisi luonteeltaan minulle oikein hyvin, sillä haluaisin hoitsun jonka kanssa voisin ottaa ihan rennosti. Haluaisin leppoisan köpöttelykaverin, joka kumminkin osaisi koulua ja esteitäkin. Siksi valintani on Dongo.
Ruudun takana kosketusnäytön kanssa tappelee aktiivinen ja kirjoittamista rakastava tyttö. Tykkään myös piirtää, niin kuvia tulee usein :D. Heppailutaustaa on takana n. 3 vuotta, ja virtuaalitaustaa ehkä saman verran.
Dulle puolestaan on 13-vuotias, ikäisekseen erittäin lyhyt tyttö. Omistaa punertavat hiukset, pisamia ja siniset silmät. Dulle rakastaa poneja :).
Aijon pyöriä toiminnassa mukana aktiivisesti :). Minuthan tunnetaan jo tallilla, mutta ajattelin silti laittaa lomakkeen (josta saattaa puuttua jotain) :D
|
|
|
Post by April on Sept 1, 2015 10:01:12 GMT 2
Hei kiva, kun meijän dongo pappakin sai vielä hoitajan, joka jaksaa rapsutella ja tuoda herkkuja mukanaan : D Vuonis alkaa jo olla aika vanha niin sen kanssa tosiaan voi ottaa ihan rennosti ja tehdä niitä köpöttelylenkkejä (:
Kirjottelethan ekan tarinan sitten Dongolle viimestään 15. päivä tätä kuuta (:
|
|
|
Post by Melli on Sept 5, 2015 13:29:25 GMT 2
Heippa!
Täällä ruudun takana kirjoittelee 16-vuotia tyttö, jolla on virtuaalitallitaustaa jonkin verran, mutta nyt olen ollut jonkin aikaa tauolla. Hevostelua on oikeassa elämässäkin tullut harrasteltua jo kuuden vuoden ajan.
Toivon hoitoponikseni Mindiä. Mindi olisi hyvä hoitoponi minulle, koska tykkään rapsutella poneja niin paljon kuin suinkin mahdollista-ja siitähän Mindi tykkää. Myös maastoilu on tosi mukavaa ja huumorintajua minulla riittää Mindin tempauksiin! :D
Minä, Melli olen n.160cm pitkä, iloinen ja reipas tyttö. Hiukset ovat punertavan ruskeat ja ylettyvät selän puoleenväliin asti. Otsatukkaa minulla ei ole. Hiukset minulla ovat tallilla yleensä normaalilla, melko korkealla poninhännällä tai ranskanletillä. Pukeudun ihan normaaleihin, siisteihin tallivaatteisiin. Minulla on myös pisamat nenällä ja poskipäillä, jotka lisääntyvät aina kesäisin. Silmät minulla ovat vihertävän ruskean sekaväriset. Luonteeltani olen hieman ujo, mutta kun tutustun toisiin ihmisiin olen tosi puhelias ja sosiaalinen ihminen. Olen melko äkkipikainen ja nopealiikkeinen, mutta hevosten luokse päästessäni jotenkin rauhoitun ja olen kuin eri ihminen. Olen 16vuotta.
Toivoisin pääseväni tallille Mindin hoitajaksi, tunneillakin saatan ehkä joskus käydä. Hoitotarinoita tykkää kirjottaa, niitä pyrkisin kirjoittamaan joka toinen viikko.
Newen sivuille eksyin toisen viruaalitallin kautta ja Newew vaikuttaa tosi mukavalta, rauhalliselta ja viihtisältä paikalta. Ponit vaikuttavat aivan ihaninta, varsinkin Mindi vei heti sydämeni. Mindin hoitajaksi siis pyrin pääsemään :)
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Sept 5, 2015 14:36:07 GMT 2
Olinko liian myöhässä? Mindiä toivon, mutta... Sille haettiin jo. Yritän kuitenkin:
Miksi Mindi? Koska rakastan rapsutteluhetkiä, Mindillä on ihanan diivamainen luonne, ja mulla huumorintajua! Mindi on nätti pikkutamma, enkä vaan voi olla kokeilematta hakemista! Innostuin Mindistä heti, kun Saana näytti sen minulle. Rakastuin siihen tottahan toki heti. Mindistä sais niiiin täydellisen rapsuttelukaverin. Miksi mä? Tiedän jotain Newerrasta, sillä Saana on IRL - siskoni. Huumorintajua riittää :D Olen kokenut, joten pärjäisin Mindille kun pupu-vaihde käynnistyy.
Rosa? Eli Rosalie Merika Linnavuori on lähes platinanvaaleat ja hennon ohuet hiukset omaava sinisilmä. Henkisesti että ulkoisesti... 17 - vuotias lukion tokaa käyvä on aikamoinen jääräpää, mutta minkäs luonnonlapsen villille menolle voi? Osaa tyttö toki rauhoittuakin - hevosten lähellä ehkä...? Palava halu kiitää kovaa, mutta myös jäädä halimaan ja haistelemaan hevosten tuoksua. Tuon tuosta itsensä noloon tilanteeseen saattava Rosalie, eli kotoisasti Rosa on silti erittäin hevosrakas, pienestä allergiasta huolimatta. Lapinlapsi, luonnontyttö osaa silti käyttää tarvittaessa maalaisjärkrään. Tasapaino on karttunut hurjasti noin sadan tippumisen jälkeen. Aktiivisesti kisaillut on 12 - vuotiaasta, muutoin 7 - vuotiaasta.
Tarinantynkä ( kirjotan normisti sata kertaa pidempiä tarinoita ) "Olihan Issikkatalli Omenapuu ihan kiva paikka, mutta elämä kaipaa muutosta. - Hei, hei! Sanoin reippaan - haikeasti hoitsutammalleni Freddielle ja halasin kookasta, tiinettä tammaa. Joskus elämässä täytyy päästää tutusta ja turvallisesta irti. Nyt on sen aika, muuton aika jolloin tallikin automaattisesti vaihtuisi, tällä kertaa Newerraan. Jäähyväiset ruunikolle Triviantille, voikolle Leolle, kirjavalle Lucalle ja kimolle Karalle. "
|
|
|
Post by Melli on Sept 5, 2015 16:58:30 GMT 2
Sintin hoitajaksi voisin ruveta jos se olisi parempi minulle ja kun Mindi sai toisenkin hoitajaehdokkaan... Mutta Mindiä siis halusisin ennemmin hoitaa :)
|
|
|
Post by April on Sept 7, 2015 10:06:31 GMT 2
oho, onpas mindin hoitajaksi ruuhkaa yhtäkkiä! :D mutta joo mun puolesta oikeestaan voitte kumpikin alkaa mindin hoitajaksi jos tamman haluatte. Kyllähän tammasta riittää kahdelle hoitajatytölle varmasti :) mutta toki melli voi myös sintin ottaa hoitsuksi jos kakkoshoitajan paikka ei kiinnosta...?
Ekoja tarinoita kuitenkin kaipaan kahden viikon sisään ja kaappien tekoa :)
|
|
|
Post by Melli on Sept 7, 2015 13:32:09 GMT 2
Mää otan sen Sintin nii molemmat saa omat hoitoponit :)
|
|