|
Post by April on Oct 19, 2012 0:07:08 GMT 2
Iltatalli tarinat tulevat tähän topiciin. Muista varata tallityö varauskirjassa ennenkuin kirjoitat tänne!Iltatallista saa tarinasta riippuen rahaa: 13-18veNewerran päivärutiinit löydät tuolta linkistä ihan alhaalta ja sieltä näet kellonajat mitä tapahtuu milloinkin. Mutta tässä lyhyesti mitä iltatallitarinasta kuuluu löytää: - Iltaheinien jako koko talliin. - Tuntien ja hevosten liikutuksien loputtua mahdollisesti vielä ulkona olevien hevosten haku sisään. - Iltakaurojen jako. - Hevosten hyvinvoinnin tarkistus + mahdollinen loimitus yöksi. - Tallin sulkeminen yöksi. ^Noiden lisäksi on hyvä, että iltatallin tekijä auttaa viimeisiä tuntilaisia hevostensa kanssa, jos he tarvitsevat apua. Jos on jotakin ilmoitettavaa pitää siitä jättää lappu henkiökunnalle.
|
|
|
Post by Kaisu on Mar 23, 2013 19:21:38 GMT 2
Koulua ja iltatallin tekoa 23.3.
Iltapäivällä saavuin tallille, oli tarkoitus mennä hallille, saisin selkään Lunan jo nousta, ja alkaa harrastaa ratsastusta.
Oli mukanani koirani Kate, ei se ole mikään Pate, vaikka moni niin kai luulee, kun nimen aina väärin kuulee.
On Kate pikkuinen husky, ja aina sillä on naamassa maski, kun se virnistää ja hymyilee, valesilmien alta lymyilee.
Tallista päitset Lunan hain, myös riimunnarun, ne vain, en muuta mukaani tarvinut, kunnes Lunan Pikon seurasta oon hakenut.
Kate jäi pihalle haistelemaan, kun Lunaa menin tallille harjailemaan. Kavioita jo ryhdyin putsailemaan, pian aloinkin varustamaan.
Alkukäynnit maastossa käveltiin, maneesiin pian nyt siirryttiin. Kate maneesista tykkäs varmaankin, minä sitä ympäri ravailin.
Tehtiin voltteja, lävistäjiä, ympyröitä, mentiin myös ravia lisättyä. Tykkäsin Lunalla ratsastaa, ei laiskuutta ollut havaittavissa olkenkaan.
Pohkeenväistöstä taisi Luna tykätä, kiemurauroja se tahtoi lykätä. Kaikkea kuitenkin kokeiltiin, lopuksi maastoon taas mentiin.
Oli Lunalla takana estetunti, ja meidän yhteinen ratsastushetki. Sen jätin karsinaan lepäämään, ja muita hevosia talliin lähdin keräämään.
Nora ja Jessica mua auttoivat, iltatallista mun kanssa kenties nauttivat. Hevosille heinät jaettiin ja kaurat syötettiin, vesikupit täytettiin ja loimet vaihdettiin.
"Heippa" ja "Hyvää yötä" toisille sanottiin, Lindan mukaan Katen kanssa lähdettiin. Oli päivä ollut mahtava sä tiedät sen, taas hetki vietettiin kanssa hevosten.
Suvi & Luna 4 HM
|| Sorge, nyt vasta äkkäsin etten voi ratsaataa Lunalla... Sori...
Hauska runomuotoinen iltatalli (: Ja kiva, et liikutit Lunan tässä samalla, vaikkakin et olis saanutkaan :D 14ve // April
|
|
|
Post by soffi on Apr 6, 2013 19:46:36 GMT 2
Suurimmat anteeksipyyntöni myöhästymisestä!! Iltatalli ~ 5.4.2o13 Tulin Newerraan hyvissä ajoin, aloittelemaan iltatallia. Sää oli kolea ja kävelin ripeästi, jotta en kohmettuisi. Lähdin ensimmäisenä hakemaan hevosia tarhoista. Hain suurimman osan hevosista yksitellen, mutta jotkut pystyi viemään sulassa sovussa myös kaksin. Hevosten viemisessä talliin vierähti tovi ja näppini olivat viimeisen karvapepun kohdalla aika kohmeiset. Viimeiseksi olin jättänyt Varjon , joka nökötti tarhassa orpona. Se käveli onneksi puolimatkaan tarhaa vastaan ja sain sen reippaasti sisälle. Tallissa tarkastin kaikkien hevosten ja ponien jalat ja yleisen kunnon ja riisuin samalla joidenkin hevosten toppaloimet veks. Homma eteni nopeasti ja ongelmia ei tullut vastaan. Romia sain oikein komentaa kuuluvasti, jotta ruuna pysyi paikallaan hetken aikaa. Vein läjän loimia kuivaushuoneeseen, kun kaikki hevoset oli tarkistettu. Laitoin ne kuivumaan ja kävin heittämässä sen jälkeen parille ohutkarvaiselle hevoselle talliloimen. Seisahdin hetkeksi hengittämään ja katsahdin kelloon. Olin suoriutunut aika hitaasti, ja olin varma, että kohta alkaisi yhteen ääneen kuulua monestakin karsinasta valitusta. Ruokaa, äkkiä tänne! Päätin siis jatkaa hommiani, etten joutuisi kuuntelemaan hirveää meteliä ja ovien paukuttamista. Heinien jakaminen oli hidasta ja hevoset olivat kärsimättömiä. Oli kuitenkin ihana nähdä kuinka jokainen kauraturpa oli tyytyväinen heinistä. Heinien jaeskelussa meni tovi, jos toinenkin, mutta hymyni oli melkein korvissa, kun kaikki heinät oli jaettu ja sain kuulla tallissa vain hiljaisen heinien rouskuttamisen ja nautiskelun. Jaoin kaikessa rauhassa iltakauroja jokaiselle hevoselle. Muutama innokas ahmatti rupesi paukuttamaan ovea, mutta komentamalla touhu loppui kyllä. Romin kohdalla kaadoin kaurat sen kippoon ja sujautin kippoon myös taskustani pari porkkanan palaa, jotka olin ottanut mukaan sitä varten. Romi söi porkkanan palat tyytyväisenä korvat tötteröllä. Iltatalli alkoi olla viittä vaille valmis, kun kaurat oli jaettu, mutta nappasin vielä harjan seinustalta ja lakaisin heiniä käytävältä. Kun käytävä ei enää näyttänyt niin sotkuiselta niin katsoin, että kaikkien hevosten karsinan ovet oli hyvin kiinni. Viimeisen karsinan kohdalla sammutin vielä tallin päävalot ja astuin uloilmaan. Nykäisin tallin oven kiinni perässäni ja se napsahti lukkoon. Lähdin tyytyväisenä kävelemään parkkipaikalle, jossa tätini vartosi auton kanssa. Hyppäsin auton kyytiin ja lähdimme kotiin. Enpä nyt jaksa huomioida tuota myöhästymistä : D Kiva tarina! Mukavan napakka ja ytimekäs (: Pisti kyllä silmään tuo Varjon hakeminen sisälle, kun se asuu pihatossa Sennin kanssa, eikä ole tallissa öitäkään. Mutta eipä siinä mitään, nyt olet yhtä asiaa viisaampi. Ihanaa myös, että huomioit hoitsusi erityisesti porkkanoilla :D Sulosta :3 Hyvä iltatalli ja kaikki hommat tuli tehtyä joten ansaitusti saat tästä 18ve (: // April
|
|