|
Post by April on Oct 5, 2012 12:04:59 GMT 2
- Shetlanninponi (ylikorkea), ruuna - Koulutustasoltaan: ko. heC, re. 50cm - Hoitaja: HannaMuistilista hoitajalle:♥ Voi oikein hyvin sitoa kiinni hoidettaessa. ♥ Oikea pölypallero, harjata saa rivakin vedoin. ♥ Sateella, tihkulla ja kylmällä säällä ulkoloimi/sadeloimi tarhaan. ♥ Raipasta on yleensä hyötyä ratsain. ♥ Esteillä pintelit tai suojat etujalkoihin. ✝ Carniwal Pico: 01.08.2008 - 15.5.2014 ✝
|
|
|
Post by Pau on Sept 2, 2013 16:47:02 GMT 2
Täällä taas ♡ ~ ti 3. syyskuuta "Katrin lähtee pois Newerrasta, mä joudun laittaa tallin tauolle. Mietin nyt mitä ihmettä teen, ainakin hevosia lähtee. Oon pahoillani mut suunnitelmat muuttuu." "No milloo mä sit pääsen takas?" "Tuu syyskuussa kattoo mikä tilanne", April vastasi ja lähetti mut matkaan."Äitii! Nyt on jo syyskuu! Saanks mää mennä??" "Hyvä tyttö, täs on kokonainen kuukaisi aikaa. Koettaisit nyt vaan kerrata niitä kertotauluja, sitten voit mennä kun osaat." "Mä osaan ne kaikki mitä pitää, ne on iha lällyjä", puolustelin ja kun vähän lisää mankusin niin pääsin. "Bambi, nyt mennään!" Punainen pyöräni kitisi vanhuuttaan minun polkiessa pieneksi jäänyt kypärä toisella ohimolla roikkuen. Bambi säntäili hihnan päässä ihan minne sattuu, ihan pöhkö koira. "Koeta nyt olla kunnolla", tiuskasin ja hieman kiskasin hihnaa. Bambi rauhottui anova katse silmissään. Ihan viattoman näkönen, oikee rontti. En mä oo mitää tehny. "Täältä tullaan, Bobi!" karjuin ajaen laitumen ohi missä Piko tarhasi jonkun mulle uuden ponin kaa. "Hei pollet, älkää syökö liikaa!" huikkasin nille virne huulillani. Ponit on ihan pöhköjä, ajattelin. Lopulta olin tallilla. Hoitopuomilla April letitti Liljan harjaa. "Moi, mä tulin syyskuussa niinkun pyysit!" "Moi vaan Pau. Kiva kun tulit, meillä nelistään on vähä liikaa puuhaa..." "Missäs Bobi..?", kysyin hieman arkaillen. "Myin pois, mut käy kattoo noita irkkuja." "Myit pois?" Päässäni suurinpiirtein savusi. April taisi nähdä päättäväisen ja suuttuneen ilmeeni. Kävelin tarhat läpi, mutta kaikki olivat kamalia tupsujalkoja. Siinä mielentilassa minua ei yksikään tupsujalka kiinnostanut. Lähdin hieman hätäpäissä juoksemaan ainoan tutun hepan luo - pikkusen Pikon. Ehkä se ei olr niin tyhmä, tunneillakin jumitti joka kulmaan mutta väliäkö sillä. Pujahdin aidan raosta laitumelle ja halasin Pikoa. Hautasin naamani sen pörheään harjaan ja tiuskin miten vihainen olen. "April on kyllä tosi epäreilu ja ilkee kun myi Bobin! Se oli paras heppa. Newerran upein ratsu. Mun lempihevonen! Miten kukaan voi olla niin tyhmä että myy Bobin?" Jos joku olisi seurannut Paun touhuja sivusta, olisi saanut pelätä itseensä kohdistuvaa itkupotkuraivaria. Onneksi Pau on niin fiksu ettei Pikolta kiskonut häntää irti vihasta! Jonkin ajan päästä Pau oli rauhottunut ja talutti Pikon otsatukasta hoitopuomille. "Nyt sinä joudut laihikselle. Tollasten makkaroitten päällä keiku kukaan!" Harjasin karvapallon todella vauhdilla, enkä oikein muuta nähnyt kun pölyä. Eessä, takana ja alla. Sivuilla ja joka puolella. Koko maailma oli pölyntynyt! Onneksi pössy selkeni äkkiä ja irrotin vetosolmun. "Mennään!" Talutin Pikoa kymmenisen minuuttia, kunnes pyysin ravia. Juoksimme yhtä metsäpolkua karmeaa kyytiä vaikka kuinka kauan, ja ihmettelin jo välillä missä olemme. Jossaan vaiheessa Piko yritti hiljentää mutten antanut. Lopulta näin tutun maamerkin ja hiljensin kävelyksi. Piko huohotti raskaasti ja oli hikinen. April yllättyi positiivisesti tallilla kun posket punaisina loistava Pau saapui pikkuponin kanssa aitan takaa. "Saat pestä Pikon ja itsesi samalla jos haluat", hän naurahti ja Pau lähti pesarille muistaen taas olevansa vihainen Aprillille. Pesuhetken jälkeen Pau kuivasi itsensä ja Pikon, joka pääsi takaisin säheltävän Poppiksen luo. Rokin kanssa leikkinyt Bambi lähti Paun mukana kotiin. "Kyllä Pau vielä Pikoon ihastuu", April huokaisi kirjavaan korvaan ja aloitti uuden letin. Pau (♡) Piko 1 HM Olipas söpö tarina! Mutta siis silti aivan mahtavasti kirjotettu ja helppo lukee ja mielenkiintonen ja siis niin todella hyvä tarina!! Sinähän oletkin aikamoinen persoona, mutta sovit kyllä siinä mielessä Pikon kanssa yhteen, kun kummatkin on tuommoisia jääräpäitä! :D Ja kiva, et Pikokin sai liikuntaa, vaikka vanha jo onkin niin kyllä liikkua pitää silti (: 4 pistettä ja 12ve // April
|
|
|
Post by Pau on Sept 4, 2013 23:00:59 GMT 2
Pikoa mä metsästän... Tahdon saada pienen... ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Iltatalli to 5. syyskuuta Olin ollut koko iltapäivän menossa, ja kun viimein pääsin tallille, oli jo melkein ilta. Enpä paljoa siis ehtisi puuhata sen nappulan kanssa. Se on nappula, samaa kokoa ylös ja sivuille. Mutta mitä tallilla kohtaakaan. Bambi ei ollu mukana ja Rokiakaan ei näkynyt, mutta April käveli hermostuneesti ja todella vakavan näköisenä pitkin pihaa puhuen huolestuneella ja hiukan surullisella äänellä. Pian hän kuitenkin lopetti ja huomasi minut. "Pau, kiva kun tulit. Viimeisin havainto Pikosta on Järvelän ukon kaalimaalla, sinne on kilometrejä matkaa. Oli Jörvelän emäntä luuttunsa kanssa hieman kimpaantunut ja antanut Pikolle lisävauhtia." "Mitä kummaa se kaksu siellä tekee?" sanoin riehaantuneesti. "Poppis ja Piko tunki aidasta läpi", vaaleaverikkö kertoi. "Poppis jäi auton alle, viemme sen sitten Tuulin viereen nukkumaan kunhan Piko löydetään. Kahden tuhkaaminen tulis kalliiks." Säikähdin julmetusti, että mitä Pikolle on tapahtunut. Joku ulkopuolinen oikeasti nauraisi ilmeilleni, mutta en itse tiedostanut asiaa. Ihmettelin vain miksi April alkoi yllättäen virnuilla. Seisoin mietteliäänä pihalla otsa söpösti kurtussa leukaa käsilläni hipoen. Yllättäen lamppu syttyi: "Minä haen sen karvarullan vaikka kyläkaupan kassalta jos on tarvis", tokaisin ja kipitin jäätävää kyytiä hakemaan narua ja riimua. Pyöräni kulki tuhatta ja sataa kohti kylää. Jonkin ajan päästä kyselin jokaiselta vastaantulijalta onko ruskeaa jääräpäistä ponia näkynyt. Osa kertoi nähneensä sen aiemmin, ja monien ihmisten neuvojen.jälkeen löysin sen tyhjältä torilta jäätelökiskan tiskiltä ihmisten jädejä tsiigailemasta. Tai kyllä se parit pallot vetäs huiveliin, kasvattaa vissii tahallaa makkaroita selän kuormaks. Yllätin Pikon ja sain sen nätisti kiinni, mutta raivosta punaisena hohtava myyjä kirosi mulle niin kovasti että huusin sille: "Hyvä ettet tätä palleroista hengiltä huutanut, yks raato oottaa tallilla hautaamista!" Myyjältä vei kissa kielen ja se alko hiljallee latelee osanottoja mut mulkaisin sitä murhaavasti saaden sen klunksauttamaan kurkkuaan. Varmaa kintut täris hervottomasti essun takana. Mitenkäs sitä pyöräiltäs ponin kaa mikä puskaan halajaa, tarakalleko se otetaan... Päätin taluttaa molempia. Ikuisuudelta tuntuneen ajan päästä olin Newerrassa ja April huokaisi helpotuksesta. "Pikon seikkailut saa tältä päivältä riittää." Vein ponin karsinaan ja harjasin sen rivakkaan tahtiin. April oli jo huomannut nopeasti kehittyneen kiintymykseni poniin. Pian hän tuli hakemaan minua Poppiksen hautajaisiin. Maalasin sille muiston samaan isoon kiveen, missä oli Tuulin maalaus. Aprilkin maalasi Poppiksen pään. "Herra kädelläsi, uneen painan pään, kutsut ystäväsi lepäämään. Käsi minut kantaa, uuteen elämään. Ikirauhan antaa valoon jään."Lauleskelin kaunksta virttä ja April toivoi Poppikselle kauniita unia ja ihania päiviä hevosten taivaassa, missä ruoho ei lopu ikinä eikä mihinkään satu. Minä kyllä uskoin ettei hevosilla ja ihmisillä ollut kahta eri taivasta, muutenhan emme näkisi enää. Hevoset vaan ehkä kokee taivaan eri lailla. Ken tietää, elämän matkan jälkeen jokainen voi kokea millanen paikka se taivas on. Seisoimme hetken hiljaa haudan ympärillä. Tallipoikakin oli tullut menopelistään alas ja Jessica ja Nora nyyhkivät hiljaa. Haimme porukalla hilajisuudessa hevoset sisään ja ruokkiessamme tarkistimme että kaikki on ok. Lopulta halasin Pikoa lähteäkseni ja kiitin hiljaa mielessäni että jäätelönmyyjä oli jättänyt Pikon henkiin eikä haukkunut sitä hengiltä. Viimeisenä suljimme tallin ovet ja lähdin kotiin kertomaan Bambille mitä oli tapahtunut. Pau ♡ Piko 2 HM Siirsin tallitöistä tänne mut lasketaanko tallityöks vai? En laittas tallityösk tätä... Ehkä vapaasee tallikirjaa ois voinu laittaa, mut kylhä tää täälki menee (: Kirjoitit hyvin esiin Poppiksen muistamisen, tosi elävästi. Pikon karkumatka olikin erikoinen reissu, kun ihan jätskikiskalle asti oli ponimus ehtinyt :D Mutta hyvä, että hait karkulaisen kotiin. Ja ollaan onnellisia, että Piko säilyi hengissä ja karvapallo saa vielä olla ellävien kirjoissa ja vuokraajansa puunattavana :D 3 pistettä, kivasta tapahtumarikkaasta, mutta tunteellisesta tarinasta. // April
|
|
|
Post by Pau on Sept 9, 2013 23:27:58 GMT 2
Tarhailua ja taluttelua ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Tiistai 10.9 Lauantaina kävin taluttamassa Pikoa niin tänään tarhailun (^^) jälkeen pompittiin kavaletteja kentällä. Pau ♡ Piko 3 HM //Pärjäilen kyllä avallani sivuilla ellet väkttäätä haluu piirtää kuvaa. No onpas söpö kuva ja ihanat värit (: <3 Kiva et liikuttelit Pikon (: Voin piirtää kuvan, jos haluut? kun oot sen ansainnu, mut jos et haluu nii en piirrä (: Laita yksärii vaiks asiasta. 2 pistettä, söpöstä kuvasta // April
|
|
|
Post by Pau on Sept 13, 2013 23:00:55 GMT 2
Uusia tulokkaita ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Torstai 12. syyskuuta Tänään tallille saapui uusi issikkaponi nimeltään Kidi, myöskin sille vuokraaja lukiosta heti. Kun Newerraan illemmalla hoitamaan tulin, Kidin ja Dongon Pikon seurassa huomasin. Dai-niminen tyttö oli Kidiä moikannut muttei muuta tänään tehdä ehtinyt. Minä päätin ratsastaa Pikolla tänään Lupovaaran päälle, sattui sitten ukkonen huppäämään huonollekii säälle. Kidi yritti karata tarhasta kun mä sitä hain, ja Dongo siellä laidunsi tyytyväisenä vain. En kuitenkaan issikkaa karkuun päästänyt, en mukaan lenkille ottanut. Vauhdikas harjaus niinkuin aina, huolellinen varustus, Aprillin opettama. Pian olin valmiina metsäpolulla ja annoin pikkuponskille pohkeita. Taapersin vuoren rinnettä siksakkia metässä ja Kidin laitoin töihin vätäjänä. Yli tunti meillä matkaan kului mutta rattosasti lauleskellen aika sujui. Kun mentiin ylämäkeen pehva nostettiin ylös, kun alamäkee laskettiin niin taakse nojattiin. Kiire mulla oli valtava rustaamaan piirustusalustalla joten äkkiä putsasin lannat karsinalla. Tänään olinniin kiireinen ettei Bambikaan ollut mukana. Viikonloput toitotettiin ja Solinan vatsaa ihailtiin. //Väsyneen ajatus ei kulje ja sormet ei osaa kirjottaa etenkään kun toinen peukku on paketoitu laastariin. Laitan siis phonen huomenna ja teen huomenna huomisen postauksen ;) Pau ♡ Piko 4 HM Aavistuksen sekavaa tekstiä, mutta kyllä mä nyt suurinpiirtein ymmärsin :D Hienoa ja vielä kerran hienoa, että olet näin super aktiivinen ja tykkäät puuhailla Pikon kanssa kaikenlaista (: Olet muutenkin ihana ponityttö, jossa on asennetta. Ja hyvä, että Kid ei päässyt karkkuun, kun sitä on niin vaikea keplotella kiinni... Lyhyestä merkinnästä ja pienestä sekvuudesta annan 2 pistettä // April
|
|
|
Post by Pau on Sept 14, 2013 6:54:56 GMT 2
/Mä oon eilen kirjottanu mitä sattuu väsyneenä, trkotin et phonen pois... Voi muuteskin olla tosi sekavaa toi teksti mut kestkää. Nyt mä alotan ja kirjotan aina kun ehin (; Lisää uusia tulokkaita... ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Lauantai 14. syyskuuta Heräsin aamulla siihen, että Bambi tuli kuuden aikaan nuolemaan mun nenuu. "Bambii, anna mun nukku..." Bambi yritti nuolla mun nenää mut mää vaan kaappasin sen peiton alle kerälle. Eihän se ollut kovin mukavvaa Bambin mielest mut Musta oli mukava kun se makas mua vasten. Pian kuitenkin vedin vaatteet päälle ja päästin sen pihalle pissalle. Tein molemmille aamupalaa ja vasta kun pesin hampaat alkoi kuulua ääniä vanhempien heräämisestä. Olin kuitenkin tunkassu lenkkarit jalkaa ja vedin hupparia päälle kun mokomat mönkivät keittiöön. "Minä läheören tallille", tokaisin ja pujotin Bambille valjaat. "No mene vaan", äiti sanoi ja pamautin oven kiinni. Bambi juoksi hihnan päässä ja minä poljin vimmatusti vaihteettomalla pyörälläni. Pian olin tallilla ja päästin Bambin leikkimään Rokin kanssa. Nora ja Jessica puuhasivat tallissa ja kävin katsomassa tallin perälle. "Milloin noi synty?" kysyin ja Neela hätkähti karsinan pohjalla. Hän käänsi kasvonsa ovelle ja makasi tummat pussit silmien alla polvillaan pahnoilla. "Eilen", hän sanoi vaisusti ja ponnisti jaloilleen. Hän rauhotteli Solinaa ja koetti kantaa pikkuvarsan nisille mutta Solina väisti. "Onks noi sairaita kun ne on nii pienii?", kysäsin. Neela huokaisi että kaksoset on aina liian heikkoja. Voi että, piti ton nappulan tulla just nyt... Ei jaksa yhtään enää. Kävin nukkuu pari hassuu tuntii mut ei se ku lisää väsymystä. Jois nyt tamma ees vähä ni jäis henkiin... Ja tänää piti hakea Priia.. Ei muuta kun hakemaan."Mun on ihan pakko hakea yks luikku täykkäri tänne", Neela sanoi ja tuli luokseni. "Ne ei pääse imemään. Teen maitolitkua niin saat juottaa niitä kunnes palaan." Juottaa? En oo ikinä nähny varsaa. Tuo Ruipelo ei ainakaa voi potkasta mua päähän ja toi toinen on tollone Roippakinttu. Siinähän skideille on sopivat nimet. Neela toi vähän ajan päästä mulle pullot. "Pyydä tyttöjä tai Alexii tai Aprillii avuks jos ei onnistu." Täytyy hakea Katrin kuskiksi, mä en aja metriäkään. Mut mukaan on lähettävä, karttaa lukemaan...Pujahdin karsinaan ja Roippakinttu huojui tutkimaan kuka tuli. Annoin sen nuuhkaista myös tuttipulloa ja puhelin hiljakseen. "Mul ei kyl oo mitää havaintoo mite paljo te maetoo halajatte mut dosa pullos on ny maitoo, et koeta Roippakinttu litkiä." Ilmeisen nälkä oli molemmilla, joten pitelin vaan pulloja ja pienet joivat ihan oma alotteisesti. Solina uskaltautui jo nuuhlaisemaa pienokaasiaa mut torju edellee nisille meno yritykset. Jonkin ajan kuluttua pienet nukahti Solinan viereen ja pääsin pääsin Pikoa moikkaamaan. Otin kirkkaanvihreän harjapakin varustehuoneesta ja hain Piksin tarhasta. Hoitopuomilla harjasin sitä. Piko seisoi nätisti paikoillaan niiku kunnon ponin kuuluiski. Pian poni oli puunattu joten lähdin taluttamaan sitä Sumulahen puolelle pyöraitaukseen, jossa päästin pikkusen vapaaksi. Olin eile luken yhest kirjast e ponii voi juoksuttaa irti, mitä jonupitusta olikaa... Eiku mikä join up. Jotaan liittämiseen liittyvää, en osaa enkkua en tiiä joo iha sama. Ajoin siis Pikoa trhassa ja sillä loppu kunto kesken kaiken. "Et ä noin huonokuntonen voi olla", sanoin mutta käännyin ohjeen mukasesi selin karvapalleroiseen. Pian se koski hartiaani ja kuljimme peräjälkeen aitausta. Paluumatkalla näin ruskean, nuorrn hevosen rannassa juomassa blondin tytön vierellä. Katsoin, mitä ihmettä ne nii tiiraa Neween ja näin Neelan ja Katrinin sellasen kimon heebon kanssa. Vein Pikon tarhaan ja lähdin katsomaan, varsatkin varmaan tarvii ruokaa. Kyllä tuo Primadonna melkosen esityksen saikin aikaan säikkyine silmineen. Pau ♡ Piko 5HM Mikä asenne neidillä taas! :D Roippakinttu, nimellä paiskasit kyllä :D Mutta juu kiva, et säkin pääsit jo tutustuu meijän uusiin pieniin ihmeisiin. Noi ajatukset tos välis kursivoidusti oli musta vähän jännät, kun kuiteski niinku vaihdoit hahmoa periaateessa yhtäkkiä, mut kyl ton nyt silti tajus... Toi loppu oli ihan kiva tarinas (: Enpäs osaa ny muuta tähän kirjustella, että pisteitä antelen ny 3 // April
|
|
|
Post by Pau on Sept 23, 2013 18:02:09 GMT 2
Selekhään ja metthään 24.9. Käythiin tutustumasa lähisthön polokuihin. Piko oli vallan innoisshaan (: Pau ♡ Piko 6 HM// Jäi kuvistunnilla vähän aekaa niin piirtelin vartissa tälläsen mahtavilla kersojen vahaliiduilla mitkä on oikeesti hyvät! :-) Murre johtuu siitä et koulus opetettiin tänää Peräpohjolaisia murteita ja Pello kuuluu sinne :-) Järrkyä toi murre! :D hoota tungetaan liikaa joka väliin xP Mutta joo kiva piirros taaskin sulta (: Hauska sinänsä, ku on vähä erilainen ku tehty noil liiduil. Ja ihanaa et sulla riittää vielki inspistä Pikon hoitamiseen ja sen kanssa touhuiluun (: Annan kyl näin kivasta piirroksesta 3 pistettä // AprilJa hei näin jälkikäteen niin sait 5HM tehtyy nii saat tommosen hupparin EQ:sta Newen kirjailul. Valitset vaan värin nii muokkaan sen ja lisäilen sun kaappiin (: Laita vaiks yksäriä täst...
|
|
|
Post by Pau on Oct 11, 2013 12:54:55 GMT 2
Matkalla ~ 7.10.2013 Hani matkusti tänään Pikon kanssa Venäjälle näyttelyihin.. Hani on onneksi hyvä matkustamaan, sehän tuli puolivuotiaana tosi pitkän matkan Liekkijärveltä Pelloon (: Piko horjahti vähäsen yhes mutkas, siitä toi kuva. Heinäverkko näkyy hieman huonosti mut koittakaa saaha selvää (: Mut Pau siis ei ollut mukana, vaan Suvi ja Katrin (: Pau ♡ Piko 7 HMKiva kiva et piko pääs näkee vähä maailmaa! :D vaikka olihan sulla mun lupa tietenkin jo. Hieno kuva traikun sisältä ja kivan yksityiskohtane. Tykkään kans ku et oo värittäny tätä vaa jättäny lyikkäripiirrokseks (: 3 pistettä täst joilla alotat taas uusien pisteiden keräilyn... // April
|
|
|
Post by Hanna on Nov 21, 2013 16:22:10 GMT 2
PIKON kanssa aloitus
Ekaa kertaa kävelin Newerraan, siis niin että minulla oli virallista puuhaa täällä. Kävelin tallin ovesta sisälle ja etsin Pikon karsinan. Pikkuinen ruuna katseli minuun nappi silmillään. "Oi, oletpa söötti" lepertelin shettikselle. Ojensin kättäni Pikon nuuhkittavaksi, Piko nuuhkaisi kättäni ja puhalsi lämmintä ilmaa kädelleni. Voi että Piko on söpö. Hain Pikon riimun, narun ja harjat. Otin karsinan oven kahvasta kunnon otteen ja aukaisin oven. Salamana Piko luikahti ohitseni ja nyt poni oli vapaana. Paniikki ehti iskeä, judunko nyt luopumaan Pikosta kun päästin sen ulos. "Katosiko jotain?" sanoi April taluttaen Pikoa otsaharjasta. "Joo, en tiennyt että se menee" sanoin. "Ei haittaa, nyt ei sattunut mitään" toteaa April. "Ja muuten, tervetuloa sinulle" sanoi April ojentaessa Pikon harja tupsua (ja samalla koko ponia) minulle. Pujotin riimun Pikolle ja kiinnitin narun riimuun. Kiinnitin Pikon ja lähdin noutamaan harjoja. Vähän vaille kymmenen minuuttia oli siinä harjojen noutamisessa kulunut. Miksi? 1. En tuntenut paikkoja 2. Piti kaikkien varusteiden joukosta etsiä juuri Pikon varusteet ja sitten tarkistin vielä Pikon satulan ja suitset. Palasin harjojen kanssa Pikon luo. Otin harjapakista kumisuan ja aloitin pyörivin liikkein harjaamaan Pikoa. Piko oli tosi kultainen mutta kerjäsi herkkuja. "Et saa mitään" sanoin epätoivoisesti etsivälle ponille. Siitä tulisi puulea, ellei se ollut jo... Harjailin koko ponimuksen läpi, puhdistin myös kaviot. Taputtelin ponia ja katselin tallin menoa, ponit menivät tunnille, palasivat sieltä ja olivat hoitajien puunattavana. Juttelin muutamalle tallilaiselle ja kivalta vaikuttivat. Vielä lopuksi taluttelin Pikoa tallin pihalla. Ruuna kuljeskeli kiltisti vierelläni. "Tästä kaikki alkaa..." Hanna & Piko 1HM Hyvä alotus! Heti huomasi meijän vanha herra, että on uusi kasvo ja tilaisuus livahtaa karkuun :D Mutta osaatpahan varautua ensi kerralla. Ja hyvä, et löysit kuitenkin varusteet, vaikka aluksihan kaikki on hankalaa... Moni muukin on nyt ollut hukassa harjojen kanssa, kun ne on siirretty pesarin viereisiin hyllyköihin... Mutta onneksi Pikon limenvihreän pakin tunnistaa vastedes jo kaukaa :D Kiva että harjailit Pikoa ja otit vähän tutustumistuntumaa uuteen hoitsuun (: Vanhana ponina Piko on oppinut jotakin huonoja tapoja, joita on ehtinyt vuosien varrella kertyä, mutta toivottavasti pärjäät kuitenkin... : D Ytimekäs ja mukava aloitus ja plussaa näin nopeasta ekasta merkinnästä (: Ekat pisteet: 2 // April p.s. muista pitää tiliä pisteistäsi ja hoitomerkinnöistä omassa "kaapissasi", jotta voit lunastaa palkintoja myöhemmin
|
|
|
Post by Hanna on Nov 22, 2013 14:47:31 GMT 2
Runo & kuva
Piko pieni pallero. Kultainen poni on. Korvat pörröiset, karvat suloiset. Ei se sittä hyviä puolia poista vaikka ikää on moista. Löytyy kepposia, kujeita. Ja kultainen sydän alta ♥
tällainen kuva meistä
Hanna ja Piko 2HM Onpas söpö yhteiskuva <3 :3 Pikolla ihanat nappisilmät : D Ja hyvin keksitty runo Pikosta. Ihan Pikomainen (: Ite en osaa vääntää runoja, vaikka kuinka miettisin, joten ihmettelen aina miten kivoja runoja ja mitä riimejä hoitajatkin osaa raapustella : D Mut niin hyvä jos sulla on intoo kirjotella merkintöjä, vaikka muuten täällä on kovin hiljasta.... : D Pisteitä: 2 // April
|
|
|
Post by Hanna on Nov 23, 2013 17:07:33 GMT 2
Kuvien ylin ystävä (Hanna)
Attachment Deleted Attachment Deleted Kaksi lyijäri kuvaa Pikosta, ensi kerralla pitäisi vääntää tarina... Piko ja Hanna 3HM
Ootpas sää aktiivinen piirtelijä! : D Vähän valottuneita kuvia, mutta muuten hienoja kyllä (: Kokeile ensi kerralla tehdä vaikka vähän varjostuksia niin saat enemmän eloa lyikkärityöhönkin (; Ja hei ei ole mikään hoppu näiden merkintöjen kanssa, jos ei inspaa esim. kirjotella : D En vaadi mitään super aktiivisuutta todellakaan... Mutta toki voi hoitaa, jos on intoo. Mut joo pisteitä: 3 hienoista kuvista ja aktiivisuudesta // April
Ja niin sait kolmannen hoitomerkinnän kasaan, että oot ansainnu henkilökuvan mun piirtämänä (: Rupeen piirtään sitä tällä viikolla ja jos haluut vaikuttaa siihen (jos sinulla on vaikka mallikuvaa...?) vielä niin laita yksäriä mulle. Piirrän sen tämänhetkisen esittelysi pohjalta muuten ja lisään tosiaan esittelyysi tonne kaappiin, kun on valmis (:
|
|
|
Post by Hanna on Dec 20, 2013 13:31:08 GMT 2
Kaipaus ja muistot vain jää
"ei" sanoin kyynelten noustessa silmiin kun April kertoi Moonan kohtalosta. En ollut koskaan tuntenut tammaa mutta hevosen kuolema oli aina iso asia. Varsa oli sentään saanut uuden kodin. Saisi vain odotta että varsa palailee ennen kuin pääsisi kakaraa katsastamaan.
Piko oli karsinassa minun tullessa sinne. Avasin oven ja astuin sisälle Pikon karsinaan. "No, Moonaa ei sitten enään tavata" sanoin ponille raskaasti huokaisten.
"Mutta älä sinä lähde" mumisin lisäykseksi. Halasin ponia, en voisi toivoa ihanampaa hoidettavaa. Minulle poni oli lemppari vaikka taisi tuo karsian ulkopuolella seisova tyttökin olla mieltynyt poniin. "Minulla on Piko" sanoi se pieni punatukkainen tyttö. "Eikö se ole kivaa" sanoin hymyillen. "Ehdottomasti EI" hän sanoi, ja vasta nyt huomasin tytön itkevän. Tunsin kuinka tyttö katsoi minua odottaen säälipisteitä, saisi kai tytölle antaa hieman ylimääräistä huomiota. "Moona" kuiskasi tyttö niin hiljaa että tuskin kuulin. "Oliko se..." keskeytin lauseen. "oli, se oli suosikkini" tyttö sanoi ja nyt hän itki kunnolla. "Hei, älä itke vaikka Moona on poissa jäi tammasta moina ihania muistoja ja varsakin tuli maailmaan" yritin lohduttaa.
"Se varsa vain pilasi kaiken!!!" kiljaisi hän ja juoksi ulos. Ajattelin lähteä perään mutta en kehdanut kun eräs nainen, luultavasti tytön äiti oli jo juossut hänen peräänsä.
Hiljaisuudessa harjasin Pikoa, poni kyllä huonasi että minulla oli jotain mielessä. Piko oli niin täydellinen, siinä oli kaikkea. Nyt kun tunnelma oli hieman maassa oli poni rauhallinen mutta mystisellä tavalla lohduttava. "Toivotaan että tuo pikku tyttö palaa vielä tänne" sanoi Pikolle. Kaikki uutiset ja seuraukset Moonan kuolemasta olivat tehneet minusta hiljaisemman ja ujomman, se on kai ohi menevää. Niin kuin suru yleensä... Hanna ja Piko 4HMVoi ei! Ihana tarina <3 Jotenkin käsin kosketeltava tunnelma tai tuo suru. Tuon pikkutytön suru :'( Toivottavasti hän löytää vielä uuden lempihepan tallista, eikä jää suremaan liiaksi... Mutta elämässä on kuolemaa ja syntymää, eikä kukaan ole täällä ikuisesti. Moonaa jää moni kaipaamaan, mutta toivottavasti näämme tulevaisuudessa Amissa hieman emäänsä ja saamme muistaa Moonaa sen jälkeläisen kautta. Mutta niin vähän jännästi tuo teksti on mennyt kokonaan vasempaan reunaan... Mutta eipä haitannut ainakaan minua (: Kun otit aiheeksi tämän ja tykkäsn niin saat siitä 3 pistettä // April
|
|
|
Post by Hanna on Dec 20, 2013 13:33:17 GMT 2
Toi edellinen tuli jotenki, tavallaan oudosti kun kaikki teksti on yhdellä puolella...
|
|
|
Post by Hanna on Dec 21, 2013 12:12:12 GMT 2
Kid tuottaa ongelmia
Rakastin näitä hetkiä, vain minä ja Piko tallissa. Saatoin taluttaa ponin käytävälle ja puunata sen hienoksi, korvasta kavioon. Niin tein nytkin. Pikon harjaa olin letittämässä. Vähän alle puolet harjasta oli jo sievillä leteillä. Yhtäkkiä kuului pihalta kovaa hirnuntaa ja sitten laukkaavia askeleita. Kaiken huipuksi April tuli juosten talliin. "Se Kidin riiviö löysi paikan jossa aita oli hieman rikki" puuskutti April. "Ja sitten se karkasi" hän jatkoi. Aprill katsoi minua ja hieman hölmistynyttä ilmettäni. "...Niin se pitä siis otta kiinni" täsmensi April. "Jahaa" sanoin ja nappasin lähimmän riimun ja narun käteeni. Sitten issikkajahtiin, kumpikaan ei muistanut Pikkuista Pikoa joka jäi yksinään tallin käytävälle.
Olimme kulkeneet eri suuntiin ja minulla ei ollut aavistustakaan missä se Kid luurasi. Kävelin lumista polkua eteenpäin näkemättä edes kavion jälkiä. Sitten pienen mäen takana näkyi päistärikkö issikka joka paineli pukitellen läpi metsän, tuntui kun se olis joka laukkaaskeleella minua lähempänä. "Hetkinen..." ajattelin "Sehän tulee tänne!!!" tajusin mutta oli jo liian myöhäistä tartua kiinni Kidiin, ellei aikonut hännässä riippua. Minusta Kid ei piitanut vähänkään laukkasi vain ohi. Juoksin perässä mutta pian väsyin totaalisesti.
Palasin tallille ilman Kidiä. En tienyt oliko April jo palanut mutta nyt minua väsytti. "Voi ei, Piko, ponihan oli jäänyt käytävälle" tajusin. Rynnin sisälle talliin ja meinäsin törmätä Apriliin joka katseli ihanaa näkyä. Käytävälle sidottu Piko kurotti hieman turpaansa ja nuuhki Kidiä joka oli pysähtynyt käytävälle Pikon kohdalle. "Vähän söpöjä" tokaisin, April vain hymyili näylle.
Ponit olivat karsinoissaan ja minä jatkoin Pikon puunausta, poni oli hieman riiviö mutta Kid oli kyllä ykköskriminaali.
Hanna ja Piko 5HM
Olipas söpö lyhyt tarina :3 Kid on selvästi ystävystynyt hyvin tuon Pikon kanssa. Edes vapaus ei maistunut, kun Piko jäi talliin :D Kiva, kun otit muunkin hevosen mukaan tarinaan, kun vaan oman hoitsun. Tapahtumarikas ja ytimekäs merkintä, jees (: 5HM kasaan saamisen johdosta käy katsomassa palkintosi palkkinnot ja merkit -topicista (vai mikä onkaan) ja laita yksäriä mulle. Pisteet 2 // April
|
|
|
Post by Hanna on Dec 31, 2013 12:47:59 GMT 2
|
|