|
Post by April on May 15, 2014 16:57:35 GMT 2
He's not just my horse. He's my therapist. Sanity. Pride. Happiness. My best friend.
24.9. -14, Uusi karsina valmisNiin tosiaan saatiin rakennettua nyt tonne "yksärisiipeen" ton yhden ulko-oven kohdalle boksi. Oon miettiny sitä jo pitkään ja nyt sitten saatiin se, Jeij! :D Saadaan Neween joku uusi tuttavuus. Onko se pikkuinen pörrö_poni vai upea musta kisaratsu, se jää nähtäväksi!Ja sinne karsinaan tosiaan etsitään nyt yhtä asukasta. Huom, siis vain yhtä yksäriä haetaan. Ei enempää eikä vähempää. Emme majoita oreja päätallin puolelle, eli paikka on vapaana tammoille ja ruunille. Karsina on tilava ja siinä on yksi iso ikkuna, kuten kaikissa bokseissa tallissa. Kuivikkeena käytämme puruja ja karsinassa on myös ruokakippo ja juoma-automaatti seinässä, sekä suolakivi. Toisella puolella boksia on vieruskaveri omassa boksissa ja toisella puolen pesarin paksu betoniseinä. Ja karsina löytyy -> pohjiksesta tyhjänä boksina Rian karsinan vierestä. Muista lukea kanssa meidän Toiminta sivu, jossa on yksityisten majoittamisesta pieni teksti, juurikin sinulle (; Kannattaa myöskin tutustua Tallin_Esittelyyn, jotta tiedät millaiseen paikkaan hevosesi olet tuomassa :D Päätän hakemuksista kenet otan lokakuun puolella (jossai välis :D). Ensimmäinen hakija ei ole etulyöntiasemassa muihin nähden, eikä tämä siis ole nopeuskilpailu millään tavalla. Ja HoX_Pox "vanhat neweläiset!" Jos sinulla on jo hevonen tallissa asumassa, et voi majoittaa tänne toista. Olisi myöskin hyvä - jos olet jo hoitajana täällä ja aijot tehdä hakemuksen - että miettisit tarkasti onko aikaa varmasti hoitsulle ja omalle hevoselle...?Hakuohjeet: ✔ Linkkaa hevosen toimivat valmiit sivut, joilta löytyy myös yksi valmis kuva. » Huom! Ilmoitathan minulle, jos hevosen sivujen osoite vaihtuu. ✔ Esittele hahmosi. Kerro esim. ulkonäöstä, taidoista, luonteesta etc. ✔ Miksi Newerra? ✔ Kuinka aktiivisesti osallistuisit toimintaan tai kirjoittaisit hevosesi päiväkirjaan? ✔ Mainitse haussa myös, jos hevonen ei voi tarhata vaikkapa esim. pienten ponien kanssa/orien kanssa/kenenkään muun hevosen kanssa yms. ✔ Kerro haluatko hevosellesi haettavan hoitajaa. Kun olet hyväksytty: ♡ Tee itsestäsi esittely TÄNNE♡ Tee hevosellesi päiväkirja. ♡ Ensimmäinen hoitomerkintä tulisi tehdä 2 viikon sisään. ❤:llä April
|
|
Laura
tuttu kasvo
Hevosenomistaja
|
Post by Laura on May 15, 2014 20:29:28 GMT 2
Hei!
Olen tässä jo hetken aikaa etsinyt hevoselleni mukavan rauhallista tallipaikkaa, jossa on hyvät tilat ja mukavanoloinen tunnelma ja Newerra sattui tulemaan mieleen. Olen ollut täällä joskus kauan sitten hoitajana, vuoden 2012 loppupuolella, muistaakseni..? Hevoseni olisi siis Lillie Kate, tutummin Lilja (http://lilliekate.weebly.com/), ihan mukavasti käyttäytyvä nuori Irish Draught-tamma.
Laura itse on 17-vuotias naisenalku, jolta löytyy pituutta n. 163cm. Parhaiten Lauran tunnistaa leiskuvan punaisista, pitkistä hiuksista, jotka on yleensä sidottu korkealle poninhännälle tai letitty rennosti alas. Pukeutumisessa tyttö suosii tummia ja hillittyjä sävyjä ja viihtyy tallilla kaikista parhaiten ratsastushousuissa tai collareissa. Yläosa vaihteleekin sitten sään mukaan.
Luonteeltaan Laura on hitusen tempperamenttinen ja joskus tätä on kuvailtu jopa hieman hulluksi. Lauralla on hyvä huumorintaju ja laaja sanavarasto, ja on helposti lähestyttävää seuraa. Kenttäratsastuksen nimeen vannova Laura rakastaa esteiden hyppäämistä, eikä pelkää hypätä villeimänkään ponin selkään (tai ei ainakaan sitä myönnä...). Tyttö jaksaa kuitenkin tuupata koulua tunti tunninsa jälkeen ja onkin yllättävän pikkutarkka ratsastukseen liittyvissä asioissa.
Uskoisin voivani osallistua Newen toimintaan kohtuullisen aktiivisesti, ainakin kirjoittelemalla päiväkirjamerkintöjä ja piirtelemällä silloin tällöin kuvia. Tunneille olen ajatellut osallistua myös silloin tällöin. En hae Liljalle hoitajaa ainakaan tällä hetkellä ja tamman saa tarhata oikeastaan kenenkä tahansa kanssa.
Toivottavasti menee läpi :)
|
|
|
Post by Liisa on May 15, 2014 21:58:48 GMT 2
Lissuhan etsii juuri ostamalleen ruunalle karsinapaikkaa. (Linkkaan sivun kun pääsen koneelle,toivottavasti ei haittaa) mutta siis, Mara on Poitounhevosruuna, joka saattaa näyttää näykkivän karsinassa, mutta se ei tee pahaa kenellekkään. Lissusta ei taida olla erityisen paljon kerrottavaa kun on pyörinyt newessä jo vähän aikaa :) Miksi Newerra? Newerra on ihana,pikkuinen talli, jossa on hyvä ohjaus ja toiminta on muutenkin laadukasta. Olen itse siis Bean hoitaja ja hevoset ovat muutenkin aivan loistavia ja kilttejä sekä hyvin koulutettuja. Kirjoittaisin hevosen päiväkirjaan niin paljon kuin mahdollista, ehkä jopa joka päivä, jos kerkeän. Maran voi tarhata kenen muun tahansa hevosen kanssa (Jack,Dongo tai joku muu) En halua ottaa Maralle hoitajaa. Linkkaan siis sivun myöhemmin mutta mahdollisimman pian.
|
|
|
Post by Liisa on May 16, 2014 12:12:37 GMT 2
Maran sivut: marahevonen.suntuubi.com
|
|
|
Post by April on May 16, 2014 14:27:00 GMT 2
mukavanoloisia hevosia Lauralla ja Lisulla (:
Venailen kuitenkin vielä ens viikon, jos tulee muita hakijoita ja päätän sitten ensi viikon lopulla, että ketäs otetaan tänne asumaan : D
|
|
|
Post by Hanna on May 22, 2014 15:44:04 GMT 2
Linda on ponin nimi. Kyseessä on seurallien shettis tamma joka tuli Hannalle muutama päivä sitten tai poni ei ole tytön oma vaan sen omistaa hänen serkunsa Liina. Linda oli jo aijemin ollut Hannan mieleen ja nyt kun tyttö oli Pikonsa menettänyt ehdotti Liina että Hanna saisi Lindan ylläpitoon. Lindalle voisi ehkä ottaa hoitajan... myöhemin sillä ensiksi tamma asustaisi Newessä vain Hannan kaverina ja toivottavasti lohdutaisi Pikon menetyksen jälkeen. Hanna on jo Newessä tuttu kasvo ja tällä hetkellä pitkäaikaisin Neweläinen? Newerra sopisi Lindalle ja Hannalle onhan kyseessä laadukas ja aktiivinen talli. Lindalle voisi otta tarhakaveriksi suunilleen saman kokoisen ponin sillä yksin tammaa ei pidä jättää. Sekava hakemus mutta toivottavasti päästään :D
|
|
|
Post by April on May 23, 2014 19:13:00 GMT 2
Juu eli oon nyt tehny päätöksen ketkä tänne muuttaa... Koska uusia kasvoja on aina kiva saada porukkaan niin Laura ja hänen upea kimonsa Lilja ovat tervetulleita Neween (: Lisäilen Liljan sivut ykäsreiden joukkoon ja tarhailun mietin vähän myöhemmin selville. Teet vaan nyt itsellesi kaapin ja Liljalle päikyn niin siitä se lähtee (:
Ja koska tosiaan en osannu yhtään päättää kumpi, jo tutuista kasvoista Hannasta ja Lissusta, voisi ponskinsa tänne tuoda niin päätin arpoa. Kummallakin on ihan yhtä lailla ihanat ponskit ja ja ja niin... Valitusoikeutta ei nyt sitten ole. Arpa osuikin tällä kertaa Lissulle, joten tervetuloa vaan talliin ison Maran kanssa (: Tee Maralle oma päikky ja tosiaan lisäilen sen yksäreihin ihan piakkoin. Ja tarhailusta sama, että päätän sen myöhemmin.
|
|
|
Post by Lispe on Aug 9, 2014 0:31:46 GMT 2
Moikka! Etsisin tallipaikkaa pikkusielle vauvvalleni, Enskalle. Enska on 10kk suokkitamma, joka tosin käyttäytyy kuin ori. Tamma on elänyt tähän asti tarhassa varsakavereiden kanssa ilman minkäänlaista ihmiskontaktia. Suurin projekti onkin kesyttää tämä villihevonen! Tulevaisuudessa tammasta toivotaan tähteä kenttäkisoihin. Tällä hetkellä varsulille en hae hoitajaa, mutta ehkä joskus tulevaisuudessa, mikäli Enska pääsee tänne. Tarhaan se huolii minkälaisia kavereita vaan, mieluiten se tutustuu pienten ponien tai nuorten varsojen kanssa. Hirviön omistaja kulkee nimellä Lispe. Ystävien keksimä lause tästä tytöstä onkin: hassun hauska tyttö jolta ei huumoria puutu! Ikää naikkoselta löytyy vasta 14, mutta jutut vaikuttavat jo yli 18-vuotiaan räväkän naisen puheilta. Iloinen ja ystävällinen tyttö tutustuu helposti muihin ja yrittää naurattaa omilla vitseillään kaikkia. Ratsastusta Lispe on harrastanut reilut viisi vuotta. Esteratsastukseen painottuneena ratana on menty 80cm ja yksittäisenä huimapäänä 110cm! Koulua tyttö vääntää n. HeB-tasolla. Ongelmahevoset ovat Lispelle tuttuja olentoja. Monet kehuvat hänen pitkää pinnaa ja rauhallisuutta hevosten kanssa. Lispellä on ruskeat, vähän yli olkapäiden ylettyvät hiukset. Tytön tunnistaa pyöreästä naamasta, tukevasta rakenteesta ja pituudesta, jota on kertynyt jo 172cm! Lispe pitää rentoja vaatteita, kuten lökäreitä ja huppareita. Koulussa hänet näkee farkuissa ja tallilla ratsastushousuissa. Hiukset lepattavat yleensä pitkin pituuttaan, ellei tyttö jaksa niitä laittaa huolimattomalle nutturalle. Newerra vaikuttaa hyvin rauhalliselta paikalta, mutta silti täältä löytyy tapahtumaa. Foorumi ei ole kuollut ja muidenkin aktiivisuus vaikutta positiivisesti. Tallilta löytyy kaikki mahdollinen, maastoesteitä, maneesi, kenttä ja estekalusto. Aprilin piirrustustapa on myös erikoinen, hyvällä tavalla. Päiväkirjaan tulisi merkintöjä 1-3krt. kuussa. Riippuu ihan IRL-kiireistä, sillä ylä aste alkaa Lispe-hahmon takana olevalla Liisalla, eikä kiireitä helpota oma hevonen pihassa ja ratsastustunti kerran viikossa. Kuussa pitäisi kirjoittaa vähintään viisi tarinaa, sillä pyörin myös muilla talleilla :D En kuitenkaan ole siis vaan heittämässä Enskaa tänne! Enskan sivut: appetiterevengew.weebly.com/enska.htmlSivuilta puuttuu hoito-ohjeet, mutta nekin kirjoittelen mahdollisimman nopeasti :D Toivon suuresti että Enska saisi paikan täältä ja Lispe uusia ystäviä! :)
|
|
|
Post by April on Aug 11, 2014 12:08:34 GMT 2
Anteeksi kauheasti mut en oo muistanu lukita tätä hakua kun siis meillä on talli jo ihan jokaista karsinaa myöden täynnä... että en voi nyt enskalle tallipaikkaa tällä hetkellä antaa :/
|
|
|
Post by Liisa on Sept 9, 2014 18:07:54 GMT 2
Nyt kun Mara on lähtenyt, ajattelin että jos sen karsinapaikalle voisi ottaa uuden hevosen..Laitan nyt kuitenkin hakemuksen. Ria, oikealta nimeltään Eternal Christmas on Lissun uusi arabi tamma. Ria on usein kiltti, mutta jos vieras ihminen tulee sen lähelle, se yrittää lähteä karkuun. Ratsastaessa on oikea unelma, mutta esteillä innostuu ja haluaisi ohittaa kaikki muut ratsukot. Hoitaessa ja karsinassa on vähän hankala, ja sen takia tammalle ei oteta hoitajaa. newerra olisi juuri sopiva paikka Rialle, nyt kun Marakin lähti ja Lissu ei pysty olemaan erossa Newestä. Kirjoittelisin tamman päikkyyn usein. Toivoisin kovasti että Ria pääsisi tänne ja minä taas mukaan tallin touhuihin :) Rian sivut täällä
|
|
|
Post by April on Sept 10, 2014 10:27:02 GMT 2
Juu toki Ria pääsee tänne asumaan Maran karsinaan ja voi tarhailla Amin kaa sen aikaa mitä Ami nyt tääl viel asustelee (: Lisäilen Rian sivuille tänään, kun päivittelen niitä... Voit jatkaa Rian kaa tohon samaan päikkyyn, kun Mara tai si tehä uuden.
|
|
|
Post by April on Sept 24, 2014 12:48:45 GMT 2
Joo eli yksi karsinapaikka on nyt auki ja sinne haetaan uutta asukasta. Hakemusta kehiin vaan ketä kiinnostaa! (:
|
|
|
Post by Mira on Sept 24, 2014 14:18:39 GMT 2
Senjallahan on hevonen, haflingertamma Sentana... "Senta on kiltti nuori tammaneiti ,joka ei tahallaan satuta ketään." "Kyllä tämä rautakankikin osaa hyvin taipua, kun sen saa kunnolla toimimaan."
Sentana? Senta on jo pitkään etsinyt hyvää tallipaikkaa, ja kun löysin newen, ja aloin hoitaa Dongoa, ajattelin että jos tänne joskus yksäpaikka avautuu, aijon oman ponin tänne tuoda, tai ainakin yrittää. Senta on siis noin 8- vuotias tammaneiti. Luonteeltaan Senta on reipas ja ystävällinen, joka on ehkä hieman hankala. Senta pärjää todella hyvin ponien ja vähän pienempien hevosten kanssa, mutta isojen hevosten kanssa siitä tulee kynnysmatto.. Tammaa yritän kouluttaa esteille kisaponiksi, ja koulua treenataan myös, että neiti saadaan kulkemaan hyvin. Senta ei ainakaan vielä ottaisi hoitajaa :). Mutta miksi juuri Newe? Tähän on yksinkertainen vastaus. Kun neween tulin, rakastuin heti ihanaan ilmapiiriin, vaikka pelkkä virtuaalitalli on kyseessä. Juuri ihana, melko pieni ratsastuskoulu, jossa on ystävällinen talliporukka, sekä upea tallinomistaja. Rakastuin myös April sun piirtämistaitoihin, ja sen takia tänne jäin. Newe on vaan yksinkertaisesti paras! Tunneille en vielä osallistuisi, mutta yrittäisin kirjoitella vähintään kerran viikossa. :) Entä Senja? Minä, Senja olen pyärinyt newessä noin puoli vuotta, ja olen aika tuttua porukkaa. Kuuntelen paljon musiikkia ja ratsastan paljon. Olen 14- vuotta (pian 15) vanha, ja olen ratsastanut pienesä pitäen. Tykkään tehdä askareita, mutta minun kannattaa tehdä ne heti... Toivottavasti meillä ois ees mahiksia Sentan kanssa... :) Kun hoidan kans Dongoa, niin jos päästäis Sentan kaa tänne, nii oisko Dongolle ja Sentalle mahollisuutta saada yhteistä päikkyä, niin voisin molempien kanssa touhuiluista kirjottaa yhteen viestiin :)?
|
|
|
Post by Hanna on Sept 25, 2014 16:17:07 GMT 2
Cicin sivut"Ei, ei ja vielä kerran EI" murahdin joku vitsin Cici-kaakki ei korvaisi ihanaa Lehmä-poni-Lindaa. "Tule nyt Hanna" äiti jaaritteli. "En mä haluu ylläpitää mitään muuta ponia kun Lindaa" sanoin. "Linda on myyty ja tiedät hyvin että tämä poni olisi sinulle loistava" "Miten niin loistava?" kysyin yrmeästi. "Saat sitten nähdä"...
koeratsatusta"Okei, mä voisin ehkä ottaa Cicin ylläpitoon" sanoin äidille vähätellen, esitin sillä en halunnut kuulla sitä "katos, olin oikeassa" kun olin rakastunut tuohon satuponiin jolla oli luonnetta ja taitoa ihanasti.
Minä olen jo porukalle tuttu 145 senttiä pitkä tyttö joka on omalta tasolta HeC-B ja 60cm ja Cicin kanssa pääsisi edistymään ja kisailemaankin. Noh, osaa Hippikin hyvin mutta molempi parempi, vai mitä? Eli jatkaisin Hipin kanssa ja hoitelisin molempia tällä samalla tarmolla mikä minulla on tähän menessä on ollut. Cicin voisi tarhata jonkun suunnilleen saman kokoisen ponin kanssa, ei mielellään kovin pomottelevaa yksilöä koska siitä tulisi sitten se tappelu että kuka voittaisi. Cicille voisi ottaa hoitajan heti tamman kotiuduttua Neween, jos siis päästäisiin pienen satuponini kanssa tänne. T. Hanna ja Balevas Cici
|
|
|
Post by Lispe on Sept 28, 2014 17:05:14 GMT 2
Otetaanpa uusi yritys, eri ponilla! :D
Moikka! Olisin mahdollisesti tuomassa raviponiani. Tahvolan Evelina, Eve, on 8-vuotias shetlanninponitamma. Eve on todella kiltti eikä pelkoa siitä, että tamma karkaisi. Ajamista Eve opettaa mielellään pikkutytöille ja vaikka vähän vanhemmillekkin. Kisaradat tamma on kuitenkin jättänyt taakseen. Eve voi myös osallistua tallin tapahtumiin ponikärryajelutuksella.
Omistaja olen minä, Lispe. 16-vuotias (jos ihmettelet että viime hakemuksessa olin 14, ikä vaihtuu puolen vuoden välein :D) pirtsakka tyttö joka tulee toimeen kaikkien kanssa. Sosiaalinen naisenalku kertoo mieluusti tarinoita ja kuulumisiaan, eikä passaa unohtaa pientä kaksimielisyyttä siellä seassa. Tytön tunnistaa pyöreästä naamasta, tukevasta rakenteesta ja pituudesta, jota on kertynyt jo 172cm! Lispellä on brunetet, vähän yli olkapäihin ylettyvät hiukset ja harmaanvihreät silmät. Hiukset lepattavat yleensä pitkin pituuttaan, ellei tyttö jaksa niitä laittaa huolimattomalle nutturalle. Tallilla hän kulkee lökäreillä ja huppareilla, harvoin hänen päällään takkiakaan näkee, sillä kerrospukeutuminen on se juttu.
Lispe on harrastanut ratsastusta reilut kuusi vuotta. Esteitä hän hyppii mielellään jo 110cm tasolla ja koulua tyttö vääntää HeA. Evellä hän ei suinkaan ratsasta, vaan ajaa. Lispellä on A-poniravikortti ja ensi kesänä olisi tarkoitus ajaa C-ajolupa. Evellä hän ei kuitenkaan kilpaile, vaan piristää päiväänsä pienillä ajolenkeillä.
Eve tulee toimeen oikeastaan kaikkien kanssa. Tamma on kuitenkin aika johtajatyyppiä, joten helpoin olisi laittaa se johonkin ''alistuvaan'' porukkaan. Kyllä Eve ajan mittaan varmasti suostuisi olemaan almepana tärkeysjärjestyksessä. Eve voi olla yhtä hyvin tammojen ja ruunien kanssa. Edellisessä paikassa tamma tarhasi jopa pienemmän orin kanssa, sillä ori ei ylettänyt ponin selkään! :D Evelle voisin ilomielin ottaa hoitajan! Mutta olen sitten aika tarkka hoitajan valitsemisessa...
Riveller on todella viihtyisä ja siisti paikka. Tallin ilmapiiri vaikuttaa hyvältä ja täällä on hyvät maastot! On myös hyvä että yksäripaikat on ratsastuskoulun yhteydessä, sillä täällä on silloin enemmän tapahtumaa. Lispe toivoisi uusia ystäviä niin itselleen kuin Evelle.
Päiväkirjaan kirjoittaisin vähintään sen kerran kuussa, riippuu edelleen omista IRL-kiireistä. Useimmiten olen kijroittanut 1-3krt.
Even sivujen osoite: appetiterevengew.weebly.com/eve.html Lispen sähköposti: lispe2001@gmail.com
|
|